چوب واکسن‌هراسان لای چرخ واکسیناسیون

معاون استاندار قم با انتقاد از تبلیغات گسترده علیه واکسیناسیون و ایجاد دوقطبی‌ طب سنتی و طب نوین، گفت: تاکنون ۳۰ درصد از جامعه هدف در قم واکسن زده‌اند که از این میان فقط ۱۰ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چوب واکسن‌هراسان لای چرخ واکسیناسیون
شناسه : 40356 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بیژن سلیمان‌پور روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری با بیان اینکه واکسن هراسی، واکسیناسیون در استان را با چالش مواجه کرده است، گفت: با وجود ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز تجمیعی مناسب، استقبال از تزریق واکسن در قم بسیار پایین بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تنها ۳۰ درصد از جامعه هدف در استان واکسن زده‌اند، افزود: از میان ۳۹۶ هزار دوز واکسن تزریق شده‌، کمتر از ۱۰ درصد افراد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند که این آمار بسیار پایین است.

وی ادامه داد: قم جزو معدود استان‌هایی بود که با تلاش زیاد توانست گروه سنی هدف واکسن را به ۴۰ سال کاهش دهد ولی با وجود رایگان بودن و افزایش مراکز تجمیعی، واکسیناسیون با استقبال پایین مواجه شده‌است.

وی با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای برای واکسن هراسی توسط رسانه‌های خارجی علیه کشورمان انجام شده‌است، گفت: با توجه به فضای رسانه‌ای علیه واکسن کرونا، ضروری است که اثرگذاری مثبت واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر و کنترل کرونا به خوبی برای مردم تبیین شود.

سلیمان‌پور، دو قطبی دین و علم و واکسن هراسی را از جمله برنامه های دشمن دانست و افزود: تحقیقات انجام شده در کشور نشان می‌دهد که با اجرای واکسیناسیون، جامعه هدف دریافت کننده هر دو دوز واکسن ایمن شده‌است.

وی اظهار داشت: تنها ۵۲ درصد از جامعه هدف بالای ۸۰ سال در استان هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در حالی است که ۹۰ درصد این گروه هدف در کشور هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

سلیمان‌پور ادامه داد: توسعه گروه‌های هدف واکسیناسیون، ارائه خدمت در قبال واکسیناسیون، تبیین درست اثرات مثبت واکسیناسیون و اجرای فرهنگ‌سازی و کار رسانه‌ای از جمله اقدام های مهم برای ترغیب مردم به واکسن زدن است.

وی افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرک صنعتی شکوهیه قم ایجاد شده و جامعه کارگری روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دوز واکسن دریافت می‌کنند.

معاون استاندار قم گفت: سیاست کلی این است که با توجه به احتمال بازگشایی مدارس، معلمان، مدیران مدرسه، پدر، مادر، مادربزرگ و پدربزرگ دانش آموز باید واکسن بزنند به همین دلیل باید کار جدی تری برای تکمیل واکسیناسیون معلمان در استان انجام شود.

وی گفت: نحوه بازگشایی مدارس در دستور کار ستاد ملی کروناست و هنوز برای مهرماه ستاد ملی چیزی را اعلام نکرده است ولی در استان قم آمادگی لازم برای سناریوهای مختلف ایجاد شده‌است.

سلیمان‌پور، با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از راه‌های جدی و مؤثر برای مقابله با کروناست، افزود: میزان مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان از سه مرکز به ۲۸ مرکز افزایش یافته که کار بزرگی در استان انجام شد ولی این ظرفیت انجام شده با بی‌استقبالی مردم در استان مواجه شده‌است.

معاون سیاسی استانداری قم، ادامه داد: ترس و دلهره، ضعف اعتماد عمومی، واکسن هراسی و ایجاد دوقطبی‌هایی مانند طب سنتی و نوین از جمله دلایل استقبال کم از واکسیناسیون در استان است.

وی گفت: ارائه خدمات منوط به واکسیناسیون به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود تا خدمات دستگاه‌های مردم با ارائه کارت واکسیناسیون انجام شود تا با این تصمیم، ترغیب مردم به واکسن زدن افزایش یابد.

سلیمان‌پور، با بیان اینکه آموزش از اول مهرماه بدون یک روز تعطیلی آغاز می‌شود، گفت: از اول مهر نظام آموزشی کشور کار خود را آغاز می کند ولی در مورد نحوه کار تعلیم و تربیت و اینکه آموزش به صورت حضوری، غیرحضوری و یا نیمه حضوری باشد، منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: هجمه‌ای علیه واکسن در فضایی مجازی در حال انجام است به همین دلیل ضرورت دارد در شبکه‌های اجتماعی استان نیز فعالیت‌های گسترده‌تر رسانه‌ای انجام شود.

محمدجواد محرابی با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه هنرمندان در استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت هنرمندان برای ترغیب مردم به واکسن زدن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: هنرمندان قشر اثرگذار در جامعه هستند به همین دلیل می‌توان از تولید محتوا برای تشویق مردم به واکسن زدن از هنرمندان استان کمک گرفت.

محرابی ادامه داد: «پویش من واکسن زده‌ام، شما چطور؟» در استان شروع شده و در رسانه‌های مختلف استان ترویج شده‌ که ضرورت دارد این موضوع تقویت شود.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.