سه گزینه روی میز مدیریت شهری برای حفظ مسجد امام زین‌العابدین(ع)

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم گفت: در حال حاضر سه گزینه «حفظ مسجد در میانه مسیر و طراحی مسیر رفت‌وبرگشت از دو طرف مسجد با حفظ ایمنی عابران پیاده»، «طراحی مسیر رفت‌وبرگشت در مسیر راست‌گرد خیابان چهارمردان به بلوار شهیدان برقعی در قسمت پایینی مسجد» و «تغییر طراحی خط پروژه» در حال بررسی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سه گزینه روی میز مدیریت شهری برای حفظ مسجد امام زین‌العابدین(ع)
شناسه : 40338 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد به موضوع حفظ مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) در بلوار شهیدان برقعی پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه در مسیر اجرای این طرح حفظ این بنای تاریخی بوده و طرح‌های مختلفی برای حفظ این مسجد در دست مطالعه است.

وی، موقعیت مسجد در محور شهیدان برقعی را تشریح کرد و گفت: مسجد در محل اتصال خیابان چهارمردان و بلوار شهیدان برقعی به مساحت ۱۲۰ مترمربع واقع‌شده است و طول این بلوار ۷۰۰ متر بوده که تاکنون ۹۵ درصد عملیات عمرانی آن به پایان رسیده و بلوار سجادیه در امتداد بلوار سمیه را به خیابان آیت‌الله طالقانی و محدوده چهل‌اختران متصل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم، طرح‌های پیشنهادی برای حفظ مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) را تشریح کرد و گفت: رویکرد کلی حفظ هویت دینی و بافت تاریخی شهر بوده و باید بناهایی که نشان‌دهنده هویت تاریخی شهر و مردم است حفظ‌شده و باوجود لزوم تخریب مسجد در اسناد بالادستی و طرح تفصیلی، این مسجد حفظ می‌شود.

وی سپس به ثبت مسجد زین‌العابدین به‌عنوان میراث فرهنگی اشاره و بیان کرد: باید مسیر پیاده‌رو و سواره خیابان به‌نوعی طراحی شود که امکان عبور ایمن هم برای عابران پیاده و هم برای تردد مناسب برای خودروهای شخصی وجود داشته باشد و بتوان پروژه را در کوتاه‌ترین زمان نیز اجرا کرد.

دهناد با تأکید دوباره بر اجرای پروژه در کوتاه‌ترین زمان و در صورت نیاز در اولویت قرار گرفتن تملک در این مسیر تصریح کرد: در حال حاضر سه گزینه حفظ مسجد در میانه مسیر و طراحی مسیر رفت‌وبرگشت از دو طرف مسجد با حفظ ایمنی عابران پیاده و همچنین طراحی مسیر رفت‌وبرگشت در مسیر راست‌گرد خیابان چهارمردان به بلوار شهیدان برقعی در قسمت پایینی مسجد و به‌عنوان سومین طرح تغییر طراحی خط بر پروژه در حال بررسی است.

وی، اجرای طرح دوم را منوط به تحمیل هزینه و افزایش زمان پروژه دانست و ضمن تأکید مجدد بر حفظ مسجد و خاطرنشان کرد: تلاش و دغدغه مدیریت شهری حفظ مسجد و تقویت بنای مسجد بوده و با توجه به فرسودگی بنای مسجد پس از تصویب طرح نهایی این بخش از خیابان مرمت بنا و نمای مسجد نیز در دستور کار قرا خواهد گرفت.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.