شهردار قم:

شهرداری بدون کمک دولت امکان تعیین تکلیف مونوریل را ندارد

شهردار قم گفت: این نهاد مردمی به تنهایی امکان حل معضل بلاتکلیفی طرح منوریل را ندارد، و دولت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و آن را سامان دهی کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری بدون کمک دولت امکان تعیین تکلیف مونوریل را ندارد
شناسه : 402 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایرنای قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در رابطه با آخرین وضعیت مونوریل قم، گفت: درحال حاضر جلسه های مربوط به مونوریل با حضور شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی ادامه دارد و پس از رفع اختلافات و مشکل حقوقی این پروژه، نتیجه نهایی به مردم و شهروندان اعلام می شود.
وی افزود: اینکه این پروژه ادامه پیدا کند یا رها شود، به زودی مشخص خواهد شد.
شهردار قم با تأکید بر نقش دولت در هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمودن مونوریل گفت: چون وضعیت اقتصادی شهرداری مناسب نیست، دولت باید قدم پیش گذارد و قضیه را حل و فصل کند.
اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه در جلسه رسمی این شورا ، ضمن مخالفت با تصویب لایحه متمم قرارداد مونوریل، ادامه این طرح را به مصلحت مردم قم ندانستند و خواستار مختومه شدن هرچه زودتر پرونده آن شدند.
اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶٫۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.
** متروی قم درحال حاضر با مشکلی مواجه نیست
سقائیان نژاد همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص احداث ایستگاه مترو در میدان شهید آیت الله سعیدی نیز گفت: عملیات اجرایی قطار شهری قم در مجموع روند خوبی را طی می کند و عوامل و نیروهای فعال در این طرح در سه شیفت در حال کار هستند.
وی اضافه کرد: برای اتمام کار ایستگاه متروی سعیدی نیز زمان دقیقی را نمی توان تعیین کرد، ولی با جدیت کامل تلاش می کنیم که این مسیر را باز و در اختیار مردم قرار دهیم.
سقائیان نژاد گفت: طرح قطارشهری قم هم اکنون به لحاظ اعتباری با مشکلی مواجه نیست و سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تحقق پیدا کرده است.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.