اتمام عملیات روکش آسفالت پارک ترافیک بوستان جوان

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به احداث پارک آموزشی ترافیک در بوستان جوان به وسعت ۱۳ هزار مترمربع، از اتمام عملیات روکش آسفالت آن خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اتمام عملیات روکش آسفالت پارک ترافیک بوستان جوان
شناسه : 40186 | انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی گفت: پارک آموزشی ترافیک این منطقه در بوستان جوان و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع و با هزینه بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال در حال احداث بوده که با اتمام عملیات روکش آسفالت و نصب چراغ‌های راهنمایی و تجهیزات موردنیاز تا اواخر سال جاری، شاهد بهره‌برداری کامل از این مجموعه خواهیم بود.

مدیر منطقه دو شهرداری قم افزود: خیابان و چهارراه، میدان، خط‌کشی‌ها و علائم ترافیکی، پل عابر پیاده، مسیر حرکت ماشین برقی کودکان و… ازجمله امکانات مختلفی است که در طراحی پارک آموزش ترافیک در نظر گرفته‌شده و تمامی فضای این مجموعه و چیدمان آن به آموزش فرهنگ ترافیکی و راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود.

وی، طراحی این پارک را مرتبط با آموزش و فرهنگ ترافیکی دانست و ادامه داد: کودکان در این پارک می‌آموزند که هنگام عبور از خیابان‌ها از پل عابر پیاده یا از محل خط‌کشی عابر پیاده استفاده کنند و اهمیت چراغ راهنمایی را درک می‌کنند.

رحیمی، پارک آموزش ترافیک منطقه ۲ را دارای تمامی المان‌های ترافیکی در ابعاد کوچک جهت آموزش فرهنگ ترافیک و قوانین عبور و مرور برای کودکان اعلام کرد و گفت: در این پارک میدان، چهارراه، پل عابر پیاده، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر سواره‌رو برای خودروهای برقی کودکان، ایستگاه اتوبوس و …‌. به‌صورت نمادین و در ابعاد متناسب با کودکان وجود دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: شهر باید مناسب تمامی شهروندان باشد و کودکان که نسل آینده را تشکیل خواهند داد باید امکانات و فضا‌های موردنیاز آموزشی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند آموزش‌های لازم را در محیطی امن را تجربه کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.