رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم در گفت‌‌وگو با «شهر۲۰»:

مردم حق دارند معترض گرانی هویج باشند/ قیمت هویج شکسته می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم با اشاره به اعتراض مردم قم نسبت‌به افزایش کم‌سابقه هویج، گفت: افزایش قیمت هویج بخاطر کمبود این محصول است اما طی روزهای آینده با افزایش عرضه، قیمت‌ها شکسته خواهد شد و کاهش محسوسی خواهد یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مردم حق دارند معترض گرانی هویج باشند/ قیمت هویج شکسته می‌شود
شناسه : 40147 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، طی روزهای اخیر افزایش کم‌سابقه قیمت هویج موجب اعتراض مردم، میوه‌فروشان و آب‌میوه‌فروشی‌های سطح شهر شده است.

قیمت هویج در حالی طی روزهای اخیر در میوه‌فروشی‌های سطح شهر به قیمت کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسید که در ابتدای روزهای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ به قیمت کیلویی ۲ هزار تومان به فروش می‌رسید و سال گذشته حتی به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تومان هم عرضه می‌شد.

این روزها افزایش قیمت هویج موجب اعتراض کسبه بستنی و آب‌میوه‌فروشان قم نیز شده است چراکه قیمت یک لیوان آب هویج به ۲۰ هزار تومان و یک لیتر آب هویج به رقم ۵۰ هزار تومان رسیده که همین امر موجب کاهش مشتریان این صنف شده است.   

افزایش قیمت هویج طی روزهای اخیر در رقابتی نزدیک با دلار در حالی رکورد می‌زد که بیشتر پزشکان برای پیشگیری و درمان کرونا به مصرف آب هویج توصیه می‌کنند و تقاضای مردم نیز به همین دلیل رو به افزایش است.  

عباس موحدی رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به اعتراض مردم و آب‌میوه‌فروشی‌های قم نسبت‌به افزایش کم‌سابقه هویج، گفت: افزایش قیمت هویج بخاطر کمبود این محصول است اما طی روزهای آینده با افزایش عرضه، قیمت آن شکسته خواهد شد و کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تمامی میادین سراسر کشور با افزایش قیمت هویج روبه‌رو شده‌اند، افزود: دو روز قبل قیمت هویج در میدان میوه و تره‌بار قم به قیمت کیلویی ۲۸ هزار تومان فروخته شد که روز گذشته به قیمت ۲۵ هزار تومان رسید و امروز به قیمت ۲۲ هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: البته هویج الیگودرز امروز به قیمت کیلویی ۱۷ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار قم عرضه شد.  

رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم با تأکید بر اینکه طی روزهای آینده قیمت هویج شکسته خواهد شد، گفت: مردم حق دارند معترض افزایش قیمت هویج باشند چراکه موز هندی به قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان و موز اکوادور به قیمت کیلویی ۲۴ تومان هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که وارداتی است و کلی هزینه حمل‌ونقل و عوارض و کرایه دارد.

موحدی، مهم‌ترین دلیل گرانی هویج را کمبود این محصول عنوان کرد و گفت: کشاورزان سال گذشته زیاد هویج کاشتند و ضرر کردند، به همین دلیل امسال کم کاشتند؛ کشاورز وقتی روی یک محصولی ضرر کند، محصول دیگر را جایگزین می‌کند.

وی با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار قم با ۷۰ درصد کمبود هویج مواجه شده است، گفت: در مقاطعی ۵۰ تن هویج در میدان عرضه می‌شد در حالی که اکنون به ۵ تن رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم همچنین از ثبات قیمت عرضه لیموترش در میدان میوه و تره‌بار قم خبر داد و گفت: امروز لیموترش از کیلویی ۹ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان فروخته شد.        

موحدی به کاهش قیمت سیب طی روزهای آینده نیز اشاره کرد و گفت: سیب ارومیه از چند روز دیگر در میدان عرضه می‌شود و قیمت سیب به کیلویی ۶ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم در عین حال خواستار افزایش نظارت و بازرسی‌ها نسبت‌به میوه‌فروشی‌های سطح شهر شد و گفت: بعضی میوه‌فروشی‌ها با ارقام بی حساب و کتاب با مردم معامله می‌کنند در حالی که بازرسان تعزیرات باید خواستار فاکتور شوند و نظارت بیشتری کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.