«دنیای کتاب» قم برترین کتابفروشی کشور شد

مجموعه «دنیای کتاب» قم پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور در طرح ملی «تابستانه کتاب» شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«دنیای کتاب» قم برترین کتابفروشی کشور شد
شناسه : 39578 | انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در طرح ملی «تابستانه کتاب» که از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای ۹ تا ۱۵ مرداد در ۹۷۴ کتابفروشی سراسر کشور برگزار شد، مجموعه «دنیای کتاب» قم به مدیریت سید محمد مولانا و حسین قوامیان، پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور بر اساس تعداد کتاب شد.

«دنیای کتاب» قم که از ابتدای طرح در صدر فروش قرار داشت، طرح را با فروش ۱۲ هزار و ۵۶۲ عنوان کتاب به پایان رساند. دومین رتبه به «کتاب‌فروشی فرازمند» رشت با فروش ۹۲۳۰ نسخه کتاب تعلق دارد و «پاتوق کتاب» شیراز نیز با فروش ۷۹۶۹ نسخه کتاب رتبه سوم را به نام خود ثبت کرد.

دنیای کتاب قم در خردادماه امسال نیز در طرح ملی «بهارانه کتاب» با فروش ۱۱ هزار و ۴۶۲ جلد کتاب در رتبه نخست ایستاد. این کتابفروشی در سال گذشته نیز در سه طرح‌ فصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رتبه نخست را کسب کرد.

استان قم در طرح «تابستانه کتاب» با فروش ۴۱ هزار و ۲۸۵ جلد کتاب بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به عنوان چهارمین استان پرفروش بر اساس تعداد کتاب شناخته شد. لازم به ذکر است که کتابفروشی‌های قم در طرح بهارانه کتاب، ۳۶ هزار و ۹۰۹ جلد کتاب فروخته بودند و همین آمار نشان‌دهنده استقبال شهروندان قم از کتاب و کتابخوانی است.  

همچنین پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش اعلام شد و قم با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم قرار گرفت. کتابفروشی‌های قم در طرح «بهارانه کتاب» بیش از ۱ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان فروش کرده بودند.

طرح «تابستانه کتاب» از ۹ تا ۱۵ مردادماه برگزار شد و علاقه‌مندان تا سقف ۳۰۰ هزار تومان و ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خرید کردند. کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف بودند. 

قم همچون دوره‌های گذشته در ردیف استان‌هایی بود که بیشترین مشارکت کتاب‌فروشی‌ها را در برگزاری این طرح به همراه خود داشت و بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان با ۸۳کتاب‌فروشی در طرح «تابستانه کتاب» حاضر شد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.