وزیر آموزش و پرورش در قم:

۹۹درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود/ تجهیز مدارس قم به بخاری‌های جدید نیازمند۵۷ میلیارد اعتبار است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش فقط حقوق است که آن هم معلمان ناراضی هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۹۹درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود/ تجهیز مدارس قم به بخاری‌های جدید نیازمند۵۷ میلیارد اعتبار است
شناسه : 3950 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید محمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشور ویژه است و ما از واژه بحران استفاده نمی‌کنیم اما شرایط کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب خطیر است و دشمنان نامرد ما با شگرد جدیدی به میدان آمدند که اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده تا از یک جنگ بدون خونریزی آثار بدی را تحمیل کند.

وی افزود: آستانه تحمل مردم در این شرایط باید مدنظر قرار گیرد و باید به گونه‌ای عمل کرد تا والدین برای انجام کارهای خود به آموزش و پرورش حداقل مراجعه و صرف زمان را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آن بخش از وظایف و اختیاراتی که وزیر دارد و این اختیارات می‌تواند به کاهش بروکراسی در قم بینجامد به استان و اداره کل واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای شرایط جدیدی که دشمنان تحمیل کردند و به دنبال منافع خود هستند، چاره‌ای اندیشید، گفت: دشمنان امروز در یمن و سوریه کودکان را به خاک و خون می‌کشانند تا بیشتر در مسند قدرت باشند.

بطحایی با بیان اینکه دشمن پشت دیوارهای ما قرار دارد، افزود: آنان با کوچک‌ترین غفلت ورود می‌کنند و در این صورت به هیچکس رحمی نخواهند کرد و اگر امروز معیشت معلمان و کسانی که حقوق ثابت دارند سخت است باید با تدبیر مشکلات را از میان برداشت و نباید به گونه‌ای عمل کرد تا با دست خود راه را برای ورود دشمن باز کنیم.

وی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم دادگستری‌ها خلوت شود امروز باید در پای تخته سیاه کلاس، به دانش آموزان توجه کنیم و آموزه‌های اسلامی تأکید می‌کند که اولویت اول مدرسه است و این نباید تنها شعار باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه حکیم نظامی قم و برخی دیگر از مدارس جایی بوده که دانش‌آموزان نشانه‌های خلقت الهی را حس می‌کردند و دانش آموزان در فضایی آرامش بخش به تحصیل می‌پرداختند و خاطرات خوبی از آن داشتند.

وی بیان داشت: مدرسه‌ای که هر لحظه ممکن است فرو بریزد و یا آتش بگیرد و یا مدارسی که امکانات آزمایشگاهی ندارند نمی‌توانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

بطحایی ادامه داد: امروز مدارس ما با بحران محرمیت مواجه شده و احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در کنار مدارس دخترانه، آزادی آنها را در حیاط مدرسه از آنان گرفته و این امر موجب کاهش تحرک دختران می‌شود.

وی گفت: ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش فقط حقوق است که آن هم معلمان ناراضی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۲ سال طول می‌کشد تا مدارس ما کامل ایمن شوند و این در حالی است که مدارس دیگر به لیست مدارس ناامن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین پرداخت معوقات را در دو سال اخیر در آموزش و پرورش داشته‌ایم، افزود: در سال ۹۷ اعتبارات عمرانی ما سه برابر ۹۶ شده و در سال ۹۸ نیز این اعتبارات افزایش سه برابری خواهد داشت.

بطحایی عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش همین‌گونه اداره شود تا ۹ سال آینده همه بودجه کشور را باید به این دستگاه بدهیم از این رو باید افزایش بهره‌وری را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: نجیب‌ترین و شریف‌ترین افراد دولت معلمان آموزش و پرورش هستند که وقتی وارد کلاس می‌شوند مشکلات را از یاد می‌برند و به امر آموزش و تریبت دانش آموزان می‌پردازند.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر بخواهیم مدارس استان قم را به بخاری‌های جدید تجهیز کنیم ۵۷ میلیارد اعتبار نیاز است که اگر ۲۷ میلیارد از استان تأمین شود ۳۰ میلیارد باقی مانده را وزارت پرداخت می‌کند تا در طی دو سال آینده در قم مشکل بخاری مدارس قم حل شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.