کرایه اضافه به رانندگان تاکسی پرداخت نکنید/ امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با بیان اینکه نباید رانندگان تاکسی، کرایه اضافه دریافت کنند، گفت: مسافران تاکسی در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند کد 4 رقمی درج شده روی تاکسی یا شماره پلاک خوردو را به شماره پیامک 30005133 ارسال و یا با شماره 36628800 تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کرایه اضافه به رانندگان تاکسی پرداخت نکنید/ امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی
شناسه : 395 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایسنای قم، مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، در خصوص نرخ کرایه تاکسی گفت: نرخی که قابل پرداخت برای مسافران تاکسی است، روی شیشه جلو تاکسی‌ها نصب شده است و اگر راننده تاکسی مبلغ اضافی دریافت کند، تخلف محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برچسب‌های نصب شده روی شیشه تاکسی، آخرین نرخ مصوب تاکسیرانی است، افزود: مسافران تاکسی در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند کد ۴ رقمی درج شده روی تاکسی یا شماره پلاک خوردو را به  شماره پیامک  ۳۰۰۰۵۱۳۳ ارسال و یا با شماره ۳۶۶۲۸۸۰۰ تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند، سازمان تاکسیرانی در اسرع وقت به این مسئله رسیدگی و نتیجه را به فرد گزارش دهنده اعلام می‎‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بار دیگر با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد کرایه‌ای بیشتر از نرخ مصوب دریافت کند و اگر این کار را انجام بدهد تخلف کرده است، ادامه داد: برخی رانندگان تاکسی می‌گویند که پول خرد نداریم و همین بهانه‌ای می‌شود تا باقی پول مسافر را ندهند، درصورتیکه سازمان تاکسیرانی هر هفته مبلغ ۲۰میلیون تومان پول خرد تهیه می‌کند و در اختیار رانندگانی که متقاضی پول خرد هستند قرار می‌دهد.
ایجادQR  برای راحتی مسافر
وی تصریح کرد: اخیرا بر روی ۳۰ دستگاه تاکسی وسیله‌ای به نام QR نصب شده است، QR  کارکردی شبیه بارکدخوان دارد و افرادی که از تاکسی استفاده می‌کنند، می‌توانند برای پرداخت کرایه، گوشی خود را جلو QR بگیرند تا به صورت الکتریکی مبلغ کرایه از حساب مسافر کسر شود.
عزتی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با قرار دادن دستگاه کارتخوان  و QR در تاکسی، استفاده از پول نقد را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: تا به حال استقبال خوبی از این وسیله صورت نگرفته که یکی از دلایل این مسئله عدم اطلاع شهروندان از نوع عملکرد این وسیله است، اما اگر شهروندان استقبال خوبی در آینده از این وسیله داشته باشند، تلاش می‌کنیم تا همه تاکسی‌ها را مجهز به این سیستم کنیم.
وی در ادامه افزود: این برنامه حدود یک هفته است که به صورت آزمایشی بر روی تاکسی‌های خطی صفاییه – پردیسان اجرا می‌شود، با دو شرکت دیگر رایزنی کرده‌ایم تا در دو نقطه دیگر این برنامه را اجرا کنند؛ طبق قانون وقتی مسافر ابتدای خط سوار تاکسی خطی می‌شود، هر جا که پیدا شود باید کرایه را کامل پرداخت کند.
ورود خوردوهای جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی گفت: طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند، از ۲۱ آبان ماه سال گذشته سایت نوسازی کشوری به علت اختلافات بین شرکت خودرو ساز، ستاد حمل و نقل سوخت و دیگر دستگاه‌ها  بسته شده و نوسازی متوقف شده است.
 وی خاطرنشان کرد: خوردوهای حمل و نقل عمومی که عمرشان از ۱۰ سال بیشتر شود، فرسوده و اسقاطی محسوب می‌شوند و باید نوسازی شوند؛ ما همچنان پیگیر هستیم تا بتوانیم تاکسی‌های فرسوده را نو کنیم.
عزتی در خصوص تسهیلاتی که تاکسیرانی به دارندگان تاکسی‌های فرسوده برای تعویض خودرو می‌دهد، اظهار کرد: تسهیلاتی که ارائه می‌شود همان تسهیلات کشوری است، یعنی ۲۰میلیون تومان وام بانکی، ۵میلیون تومان پول خوردو اسقاطی و ۵میلیون تومان هم خود راننده باید پرداخت کند تا بتواند خوردو خود را به پژو یا سمند تبدیل کند، قیمت و نوع وام خوردروهای برلیانس و آریو متفاوت است.
وی در پایان در رابطه با تاکسی‌هایی که به تازگی وارد سیستم حمل و نقل استان شده‌اند، تصریح کرد: حدود ۲۰ دستگاه خودرو آریو تمام اتوماتیک و ۵ دستگاه برلیانس به تازگی وارد سیستم حمل و نقل قم شده است، خودرو پراید دیگر به عنوان تاکسی واگذار نمی‌شود و به جای آن برلیانس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.