آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۴۵۳۱ نفر در قم در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مردادماه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم برگزار می‌شود
شناسه : 39479 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، مهندس امین مقومی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۳، ۱۴ و ۱۵  مردادماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اظهار داشت: در مجموع ۴ هزار و  ۵۳۱ نفر در قم در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳هزار و ۸۶۲ نفر آقا و  ۶۶۹ نفر خانم هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: برای قبول‌شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

مقومی گفت: در رشته عمران، معماری، مکانیک و برق دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار می‌شود و نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری نیز به صورت تستی و تشریحی است و علاوه بر آن در رشته های عمران و معماری آزمون اجرا نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون اجرا در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک و برق و آزمون نظارت رشته‌های برق و مکانیک در صبح روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه برگزار خواهد شد و آزمون نظارت رشته‌های معماری و عمران و همچنین آزمون رشته‌های نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک نیزصبح روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود.

مقومی افزود: آزمون طراحی معماری، مکانیک و برق و آزمون محاسبات عمران، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و آزمون ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نیز در روز جمعه ۱۵ مردادماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی گفت: در این دوره علاوه بر آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی؛ آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ نیز در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: داوطلبان شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان می‌توانند کارت ورود به جلسه را با مراجعه به سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان به  نشانی اینترنتی www.inbr.ir  دریافت کنند.

مقومی تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان قم در این زمینه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت از جمله زدن ماسک برای حضور در جلسه آزمون الزامی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.