مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم مطرح کرد

احداث ۵۰ درصد فضای آموزشی قم توسط خیرین

شهر بیست/ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم گفت: بیش از 50 درصد از فضاهای آموزشی در استان قم توسط خیرین احداث شده است، ولی با این وجود رتبه استان در زمینه فضای آموزشی در کشور رتبه 26 است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث ۵۰ درصد فضای آموزشی قم توسط خیرین
شناسه : 3946 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید ناصر علایی طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان استان در شهر قم زندگی می‌کنند و در گذشته شاهد مدارس سه شیفت در این شهر بودیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان قم توسط خیرین احداث شده و از مشکلات موجود در شهر قم برای احداث مدارس، کمبود زمین است و خیرین تاکنون ۳۵۰ هزار مترمربع زمین برای احداث مدارس در این شهر تامین کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم افزود: یک کانون فرهنگی ویژه دانش آموزان در روز ۲۱ اسفندماه افتتاح می‌شود که احداث آن به همت خیرین است. در این روز تفاهم نامه ای برای احداث سه پروژه آموزشی دیگر در شهر قم به استعداد ۳۶ کلاس به امضا می‌رسد.

علایی طباطبایی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهر قم اظهار کرد: در اکثر کلاس‌های این شهر با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم و با وجود مشارکت گسترده خیرین در احداث مدارس در قم، رتبه استان در زمینه فضای آموزشی در کشور رتبه ۲۶ است.

وی ادامه داد: متولی تامین زمین برای آموزش و پرورش برای احداث مدارس، مشخص نیست و در صورت عدم تدبیر برای حل این مساله در ساخت وساز مدارس با مشکل مواجه خواهیم شد و مدارس سه شیفت دوباره تکرار می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم خاطرنشان کرد: با مشارکت خیرین تلاش می‌کنیم که استان قم در آینده نزدیک به وضعیت قابل قبولی در زمینه فضای آموزشی برسد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.