آغاز اجرای طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم از آغاز اجرای طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست و آمادگی ثبت‌نام از شهروندان قمی متقاضی این طرح خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز اجرای طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در قم
شناسه : 39441 | انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع امروز در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه‌ شهری قم اظهار داشت: مدیریت و استفاده صحیح و اصولی از انرژی به‌ویژه در حوزه ساختمان از موضوعات اساسی کشور است و در این راستا طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در قم اجرا می‌شود.

وی با تشریح چگونگی اجرای این طرح و نحوه حمایت شهرداری از آن بیان کرد: بر اساس این طرح ساختمان‌هایی که در موضوع انرژی استانداردهای موجود را رعایت می‌کنند، موردحمایت شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان ازجمله برق، گاز و آب قرار می‌گیرند و ساختمان‌ها ازنظر سازگاری با محیط‌زیست درجه‌بندی می‌شوند.

وی بابیان اینکه مراحل اولیه اجرای این طرح نظیر اطلاع‌رسانی به جامعه هدف، جلب مشارکت‌ها، آموزش متخصصان و جلب همکاری مجریان در این تدوین آن مدنظر قرارگرفته است، افزود: در لایحه جدید شهرداری مقررشده ۵۰ ساختمان که موضوعات مرتبط با طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست را موردتوجه قرار می‌دهند مورد تشویق بیشتری قرارگرفته و از مزایایی ازجمله ۲۵ درصد تخفیف کل عوارض ساختمان بهره‌مند شوند.

سامع خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که از آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز استفاده کرده و مدیریت پسماند کنند، مشمول ساختمان‌های ممتاز سازگار با محیط‌زیست خواهند شد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.