واکنش معاون دادستان قم به تصویب طرح «صیانت از کابران فضای مجازی»/ تصمیم شتاب‌زده‌ای بود/ نگرانی مردم و فعالان رسانه به حق است

معاون دادستان قم با تأکید بر ضرورت قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی، تصویب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را به صورت کنونی شتاب‌زده دانست و گفت: این طرح مصداق از چاله درآمدن و درچاه افتادن است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش معاون دادستان قم به تصویب طرح «صیانت از کابران فضای مجازی»/ تصمیم شتاب‌زده‌ای بود/ نگرانی مردم و فعالان رسانه به حق است
شناسه : 39345 | انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، هم‌زمان با ارائه پیش نویس طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس و حواشی مربوط به آن، جلسه هم اندیشی فعالان عرصه رسانه با معاون دادستان قم در امور فضای مجازی حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری در دادسرای قم برگزار شد.

در این جلسه فعالان فضای مجازی به بررسی و ارائه نظرات در خصوص این طرح و آثار و تبعات آن به ویژه به لحاظ فنی و در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و آزادی‌های اجتماعی پرداختند و دغدغه ها و انتقادات خود به این طرح را مطرح کردند.

در ادامه حجت الاسلام تحریری با تأکید بر ضرورت قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی، تصویب این طرح را به صورت کنونی شتاب‌زده دانست و اظهار داشت: طرحی به این گستردگی که تولید محتوا، رگلاتوری پهنای باند، تجارت الکترونیک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دسترسی و میزبانی و دیگر حوزه ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، باید جامع و کامل باشد.

معاون دادستان قم با انتقاد از وضعیت موجود فضای مجازی که یک ولنگاری و عدم شفافیت در آن وجود دارد، بیان داشت: اولویت باید طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌های اساسی در حوزه فضای مجازی باشد و نمی‌توان برای حل یک مشکل به راهکاری روی آورد که مشکلات دیگری ایجاد می‌کند.

این مقام قضایی، نگرانی مردم و فعالان رسانه را به حق دانست و تصریح کرد: طراحی و تصویب چنین طرح‌هایی، مستلزم بحث های کارشناسی با لحاظ تمامی ابعاد فنی در کارگروه های تخصصی و استفاده از نظرات کارشناسان حوزه های گوناگون و حتی نظرسنجی از سایر آحاد مردم بوده که پروسه زمانی بیشتری نیاز داشته و در نهایت، با طرح و تصویب پیش نویس در کمیسیون های تخصصی، در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.

خاطرنشان می‌شود هفته گذشته، چهل تن از مدیران مسئول و خبرنگاران نشریات و پایگاه‌های خبری و فعالان فضای مجازی استان قم، با امضای طوماری اینترنتی خطاب به نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خواستار خروج طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» از جریان تصویب بر اساس اصل ۸۵ در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی شده بودند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.