مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

مساجد به کانون حضور جوانان تبدیل شود/ شهدا تربیت یافته مساجد بودند

شهر بیست/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: مهم‌ترین اقدامات فرهنگی و جذب جوانان باید در مسجد انجام شود، همه شهدای ما در مساجد پرورش پیدا کردند و آموزه های دینی و اخلاقی را در مساجد فرا گرفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مساجد به کانون حضور جوانان تبدیل شود/ شهدا تربیت یافته مساجد بودند
شناسه : 3931 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مرتضی نجفی قدسی در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مسجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است و امام راحل در بیانات خود بارها نسبت به اهمیت جایگاه مساجد متذکر می شدند.

وی تصریح کرد: کانون های مساجد جایگاهی است که باعث تقویت مساجد است؛ یک رکن مسجد امام جماعت و رکن دیگر کانون های مساجد و رکن سوم پایگاه های بسیج در مساجد هستند که باید با همیاری و همفکری یکدیگر بتوانند حضور مردم را در مساجد رونق ببخشند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: مساجد باید مجتمع بشود از جوانان، اگر ما متوجه شویم این اجتماعات چه فوایدی دارد و اگر بفهمیم اجتماعاتی که اسلام به ما دستور داده چه گرفتاری ها و مسائلی را حل می کند، اینطور بی حال نبودیم که مساجد ما مرکز بشود برای چند پیرمرد و پیرزن! در صدر اسلام از همین مسجدها، ارتش ها شکل می گرفت و مرکز تبلیغ احکام سیاسی اسلام بوده است.

نجفی قدسی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

وی تأکید کرد: مهمترین اقدامات فرهنگی و جذب جوانان باید در مسجد انجام شود، همه شهدای ما در مساجد پرورش پیدا کردند و آموزه های دینی و اخلاقی را در مساجد فرا گرفتند و شهدای مدافع حرم همان بسیجیان مخلصی بودند که در مساجد پرورش پیدا کردند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی اذعان داشت: مقام معظم رهبری چند سال پیش تصریح کردند به وسیله کانون های فرهنگی مساجد و با همکاری پایگاه های بسیج باید برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد برنامه ریزی کرد و مسئولان مربوطه در این خصوص وظیفه دارند که در تحقق منویات رهبری انقلاب تلاش کنند.

نجفی قدسی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه را اولاً باید به خوبی مطالعه کرد و ثانیاً در تبیین و تفهیم مطالب آن کوشید.

وی ادامه داد: این بیانیه مطالبی شعاری یا سطحی نیست که مختص زمان خاصی باشد بلکه ایشان سعی کرده اند که برای نسل جدید تبیین کنند که این راه را ما چگونه ۴۰ سال رفتیم و از کجا به کجا رسیدیم و چه ارزش هایی را حفظ و احیا کردیم و پس از این شما جوانان هستید که آینده کشور در دست شماست و باید برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: این زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که از ۸۰ هزار مسجد در کشور، نیمی از آن امام جماعت نداشته باشد؛ آنهایی هم که دارند سه وقت نماز جماعت برپا نیست و در اندک مسجدی نماز جماعت صبح برپا می شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.