جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به مرز ۷۰۰ نفر رسید و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در صورت تداوم تجمعات و بی‌توجهی به پروتکل‌ها، برپایی بیمارستان صحرایی دور از انتظار نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 39299 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۴۴ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۹۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۶۹۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۲۵ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۵۸ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۵۳۵ تست در استان مثبت بوده و ۱۱۴ هزار و ۸۲۹ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین امروز در در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران در تالار کرامت استانداری قم، با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در این استان گفت: هیچ یک از معیارهای مربوط به‌منطقه قرمز کرونایی در قم رعایت نمی‌شود، ما فقط تخت‌های بیمارستانی را زیاد می‌کنیم، بدنه نحیف بهداشت و درمان پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه ما هنوز به‌قله پیک پنجم کرونا در قم نرسیده‌ایم، گفت: درمان بیماری کرونا فقط به‌اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی خلاصه و محدود نمی‌شود، درمان کرونا در خیابان‌ها و کنترل تجمع‌ها و ورود اصناف، اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طبق دستورالعمل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، پلمب و برخورد با هر اتحادیه و صنفی باید توسط همان اتحادیه و صنف صورت گیرد.

قدیر بیان داشت: باشگاه‌های ورزشی، سالن ها و مراکز تهیه و توزیع غذا همه کارشان را انجام می دهند، اتحادیه‌ها باید وارد عرصه شوند، ما باید یک جایی تولید بیماری را مهار کنیم، نه اینکه تخت اضافه کنیم الان ۲ هزار تخت هم اضافه کنیم ممکن است جواب ندهد.

وی یادآور شد: در پیک قبلی تعداد بیماران بستری حداکثر به ۶۰۰ تَن رسید ولی الان با این وضع شاید به بیمارستان صحرایی نیاز داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: از بودجه هم خبری نیست ما تخت خالی می‌کنیم، بیماران غیرکرونایی آسیب می بینند، هلال احمر و آموزش و پرورش باید کمک کنند، فقط بحث واکسیناسیون نیست، دغدغه اصلی ما با این سیر صعودی بیماری، مسئله درمان بیماران و ماندن آنها در راهروهای بیمارستان است.

قدیر، همچنین موضوع واکسیناسیون کرونا را از اولویت‌های بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا ذکر کرد و گفت: واکسیناسیون یک امر ملی است و همه امور مربوط به‌آن در اختیار علوم پزشکی نیست.

وی افزود: در همه کشور نیرو و مرکز را برای واکسیناسیون در اختیار علوم پزشکی می‌گذارند، اما ما در قم برای گرفتن سالن باید با همه بجنگیم و نیرو تهیه کنیم.

رئیس علوم پزشکی قم ادامه داد: مراکز را در اختیارمان بگذارند، تا ما هم ناظر بگذاریم که واکسیناسیون هر چه سریع تر انجام شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.