مراجعه سالانه ٣۶٠ هزار بیمار به درمانگاه خیریه امام صادق(ع) قم

درمانگاه خیریه شبانه‌روزی امام صادق(ع) قم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مراکز درمانی غیر بیمارستانی ایران وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، سالانه به بیش از ٣۶٠ هزار بیمار خدمات درمانی تخصصی با پایین‌ترین تعرفه ارائه می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراجعه سالانه ٣۶٠ هزار بیمار به درمانگاه خیریه امام صادق(ع) قم
شناسه : 39292 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، درمانگاه خیریه شبانه‌روزی امام صادق(ع) قم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مراکز درمانی غیر بیمارستانی ایران وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، سالانه به بیش از ٣۶٠ هزار بیمار خدمات درمانی تخصصی با پاین‌ترین تعرفه خیریه ارائه می‌دهد.

مدیر درمانگاه خیریه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این درمانگاه با همت نماینده و ریاست دفتر آیت اللّه العظمی سیستانی، آیت الله حاج سید جواد شهرستانی در سال ۱۳۷۸ با بهره گیری از ده‌ها نفر کادر پزشکی و پیراپزشکی و تجهیزات مناسب در صفائیه قم در ساختمانی استیجاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: با عنایت به نّیت خیر مؤسس و هیئت امناء و در جهت اهداف خیرخواهانه پس از ١٨ ماه با افزایش واحدها و بخش‌ها و امکانات تخصصی، درمانگاه به منطقه محروم نیروگاه قم منتقل و در ساختمان بسیار مجهز و استانداردی که با ۴ هزار متر مربع مساحت در پنج طبقه ساخته شده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و جامع ترین مراکز درمانی غیر بیمارستانی ایران مطرح است، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته مدیر درمانگاه، اکنون در این مرکز با بهره‌گیری از تجارب و همکاری ٢٠٠ کادر پزشکی و پیراپزشکی و جمعاً ٢۵٠ نفر پرسنل ضمن افزایش تعداد مراجعین به ٣۶٠ هزار مراجعه سالیانه در کلیه واحدها و بخش ها با افزایش کیفیت و کارایی، افتخار بزرگی نصیب این مرکز خیریه شده تا در این سال‌ها به تناوب به عنوان «درمانگاه نمونه استانی» از سوی «دانشگاه علوم پزشکی» و «سازمان‌های بیمه گر» استان قم معرفی شود و با تعرفه‌های کاملاً خیریه در خدمت مراجعان باشد.

وی در ادامه به برخی واحدها و بخش‌های مهم درمانگاه اشاره کرد و گفت: خدماتی نظیر انواع ویزیت سرپایی تخصصی و فوق تخصصی ارتوپدی، گوش حلق و بینی، چشم، زنان و زایمان، جراح کلیه و مجاری ادراری، جراح عمومی، قلب، پوست، جراح اعصاب، داخلی اعصاب و روانپزشکی، طب فیزیکی و توان بخشی، داخلی، کودکان، دندانپزشکی، دندانسازی و لابراتوار دندانی با استفاده ۴ یونیت مجهَز و چندین دندانپزشک آقا و خانم، پزشک عمومی و اورژانس شبانه روزی در این مرکز درمانی ارائه می‌شود.

وی با ابراز اینکه از ابتدای شروع کرونا تا اوایل مرداد١۴٠٠ بیش از ١۵ هزار سی تی اسکن کرونا در این مرکز با تخفیف بیش از ١٧ میلیاردریالی برای کمک به تشخیص و درمان کرونا جهت مراجعین انجام شده است، گفت: در این مرکز خدمات مرکز تصویر برداری پزشکی نور (وابسته به درمانگاه) شامل ام آی آر، سی تی اسکن، سونوگرافی سه بعدی، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال، رادیولوژی دندان و سنجش تراکم استخوان می‌شود.

مدیر درمانگاه خیریه امام صادق(ع) افزود: همچنین خدمات پاراکلینیکی دیگری از جمله آزمایشگاه و پاتولوژی، فیزیوتراپی، اکوی قلب، نوارمغز، نوار عصب و عضله و آندوسکوپی، ترک اعتیاد، مشاوره (ژنتیک ،تغذیه ،روان شناسی ودیابت)، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و عینک سازی، مامایی، جراحی سرپایی، تزریقات، پانسمان و نوار قلب در این مرکز درمانی شبانه روزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری در درمانگاه خیریه امام صادق(ع)، گفت: تاکنون ۶۵٠ پرونده سالمندان و مددجویان بهزیستی در این مرکز تشکیل شده و تعامل خوبی با انجمن صرع و سازمان بهزیستی شده است.

وی در پایان به فعالیت‌های آموزشی این مرکز درمانی خیریه اشاره کرد و گفت: کلاس‌های چگونه زیستن، دیابت و مشاوره تغذیه در این مرکز دایر است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.