معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم خبر داد

عضویت بیش از دومیلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد کشور

شهر بیست/ رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: طبق آخرین آمار بیش از دو میلیون و۱۰۰ هزار نفر، عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عضویت بیش از دومیلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد کشور
شناسه : 3927 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور امروز شجره طیبه ای تبدیل شده است که حدود ۲۶ سال از عمر آن می گذرد و تا پایان سال جاری ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای کشور خواهیم داشت.

وی گفت: این کانون ها و اعضای آن ها از ابتدای سال جاری در سامانه سجای مسجد ثبت شدند و ۲۳ هزار نفر از اعضا ثبت کردند که تعداد کانون ها در این سامانه قابل مشاهده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:‌ طبق آخرین آمار بیش از دو میلیون و۱۰۰ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند و ۲۵ هزار نفر در این کانون ها فعالیت می کنند که هیچ یک از اعضا حتی یک ریال از ستاد دریافت نمی کنند؛ کار در مساجد خالصانه و برای رضای خداست و ما از برخی فعالیت ها حمایت حداقلی داریم که تقریباً در حد هیچ است.

ارزانی با بیان اینکه برای ۱۴۱۴، افق خود را تعریف کردیم و قصد داریم تا از ابزار هنر در جهت اسلامی آن استفاده کنیم، افزود: به هنر متعالی و ارزشی که برای تعالی و زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و دینی است بها خواهیم داد و در این راستا سرود بچه های مسجد را در کشور اجرا کردیم، ۴۰ هزار نفر همزمان با سالروز ورود امام راحل به کشور در کل کشور سرود را خواندند.

وی با تاکید براینکه در همه حوزه های هنری که در جهت کمک به تعالی انسان باشد حرکت می کنیم و به هنرمندان ارزشی و انقلابی بها خواهیم داد، گفت: قالب هنر ارزشمند است اما مهم‌تر این است که برای کدام محتوا استفاده شود؛ برای محتوای قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، ۲۰ هزار نفر آموزش های لازم را فراگرفته اند.

رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهارکرد: تا پایان شهریور ماه ۲۰ هزار نفر آموزش می بینند تا هنر در مسیر اسلامی آن استفاده شود.

ارزانی خبرداد: با تفاهم نامه ای که با سازمان بهزیستی منعقد کردیم در آینده ۱۰۰ مهدکودک را در دل مسجد راه اندازی خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: به موضوع فضای مجازی به صورت ویژه ورود می کنیم زیرا همان گونه که آیت الله جوادی آملی فرمودند این فضای حقیقی است که بسیاری از آحاد جامعه در آن حضور دارند لذا باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: موضوع شبکه داخلی و خارجی را هم دنبال می کنیم و قصد داریم ارتباطات مردمی خود را با داخل و خارج از کشور گسترش دهیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.