دست یاری شرکت‌های تعاونی مسکن به سوی مسئولان

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن پیام قم بر لزوم حمایت شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان از شرکت‌‌های تعاونی مسکن تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین حُسن شرکت تعاونی‌ها عرضه مسکن به قیمت تمام شده است، مردم می‌توانند از طریق شرکت‌های تعاونی با ۳۰ درصد پرداخت مالی کمتر، صاحب مسکن شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دست یاری شرکت‌های تعاونی مسکن به سوی مسئولان
شناسه : 39253 | انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهندس حمید باقریان صرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی مسکن پیام قم از سال ۱۳۹۰، از ساخت دو مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی «پیام۱» و ۶۰ واحدی «پیام۲» در بلوار شهید کریمی خبر داد.

وی افزود: مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی «پیام۳» نیز در بلوار محتشم کاشانی ساخته خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنم متقاضیان بتوانند با ۸۰۰ میلیون تومان، خانه‌دار شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن  پیام قم با بیان اینکه این شرکت تعاونی تلاش کرده با دریافت کمترین هزینه، مردم را خانه‌دار کند، گفت: خوشحالیم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی که کشور تورم بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، مردم را صاحب مسکن کردیم.

باقریان با بیان اینکه بزرگ‌ترین حُسن شرکت تعاونی‌ها عرضه مسکن به قیمت تمام شده است، بر لزوم تلاش برای توجه نگاه مردم به سمت شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: مردم می‌توانند از این طریق با ۳۰ تا ۴۰ درصد پرداخت مالی کمتر، صاحب مسکن شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی به لحاظ حقوقی نیز قابل اعتماد هستند، افزود: این شرکت‌ها مدل مناسبی برای ارائه خدمات مسکن به مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه به شمار می‌روند چراکه مردم با قیمت تمام شده کمتری صاحب مسکن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن  پیام قم همچنین بر لزوم حمایت از شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند در بحث صدور پروانه و جرائم، تعامل بهتری با شرکت‌های تعاونی برای کاهش هزینه تمام شده مسکن مردم داشته باشند.

باقریان در بخش دیگری از این نشست بر ضرورت ایجاد بستر شفاف برای اعتمادسازی مردم به شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: متأسفانه اتفاقاتی مثل پروژه رضوان و بعضی اتفاقات حوزه مسکن، ذهنیت مردم را خراب کرده و از اعتماد مردم به شرکت تعاونی‌های مسکن کاسته که جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌‌های با سابقه‌ای در قم فعالیت دارند، افزود: بسیاری از مردم از طریق همین شرکت‌های ‌تعاونی خانه‌دار شدند و نباید بخاطر تخلف بعضی‌ها، اعتبار تمام شرکت‌ها را زیر سؤال برد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن پیام قم افزود: یکی از بسترهای اعتمادسازی، بررسی عملکرد و تعهد شرکت‌ها توسط مردم است و خوشبختانه امروز اغلب شهروندان جامعه به بلوغ فکری‌ رسیدند که پیش از اعتماد به شرکت‌ها، سوابق آنها را بررسی کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل تأخیر تحویل واحدهای مسکونی از سوی بعضی شرکت‌های تعاونی، گفت: نابسامانی‌های اقتصادی و تورم در این زمینه تأثیر زیادی دارد، مثلاً قیمت میلگرد در ابتدای پروژه بر مبنای کیلویی ۶۲۰۰ تومان محاسبه شده اما امروز به ۱۸٫۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.