مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم خبر داد

فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در قم/ سیاست کانون‌‌های مساجد جذب حداکثری جوانان است

شهر بیست/ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد رویکرد جذب حداکثری دارد و با کمک ائمه جماعات می توان جوانان را به مساجد جذب کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در قم/ سیاست کانون‌‌های مساجد جذب حداکثری جوانان است
شناسه : 3921 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام سعید روحانی در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال ۷۱ تاکنون به کار خود ادامه داده و هم اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که یکی از عوامل مهم تنومندی و بالندگی آن حمایت ائمه جماعات و راهنمایی علما و استادان حوزه است.

وی افزود: در ابتدای تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد افرادی انتخاب شدند و آموزش های لازم را فراگرفتند و عضو کادر کانون های مساجد کشور شدند سپس مساجد به هم پیوستند و شبکه تشکیل دادند و هم اکنون شاهد هستیم که بسیاری از اقدامات بر دوش کانون های فرهنگی هنری مساجد گذاشته شده و اقدامات به سطح قابل قبولی رسیده است

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم تصریح کرد: در خصوص آموزش فضای مجازی، سواد رسانه ای و آگاهی خانواده ها، جایی بهتر از کانون مساجد نیست لذا به همت کانون های مساجد در ۱۰۰ مسجد این دوره ها برگزار می شود و برگزاری برنامه کشوری جشنواره تجسمی عشایر کشور با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

روحانی تأکید کرد: اگر در بدو تشکل کانون های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت های جوانان در مسجدها حمایت شد، ثمره آن را امروز شاهد هستیم، اگر حمایت ما از جوانان در مساجد بیشتر شود حضور آنان چشم گیرتر می شود و پویا شدن مساجد را شاهد خواهم بود.

وی گفت: ‌هرچند قم از بسیاری از شهرهای کشور وضعیت مطلوب تری دارد اما هنوز هم در سطح مناسبی نیست زیرا فضا به صورت کامل مهیا و مساعد نیست، نگاه پدرانه ائمه جماعات و تشویق آنان، جوانان را به سمت مساجد سوق می دهد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم تأکید کرد: وظیفه همه مسئولان مربوطه است که با کمک بیشتر، وضعیت را برای حضور جوانان فراهم کنند و مشکلات حضور آنان برطرف شود که این امر لبیک به منویات مقام معظم رهبری است زیرا ایشان فرمودند خود را به سلاح علم و معرفت مجهز کنید و برای کانون فرهنگی مساجد آماده کنید و اشاره صریح داشتند که همه افراد را پذیرا باشید.

روحانی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب حداکثری دارد و با کمک ائمه جماعات می شود حضور جوانان را پررنگ کرد.

وی به آماری از وضعیت فعلی کانون ها اشاره کرد و گفت: ۶۲۰ کانون در قم فعالیت می کند که ۴۰۸ کانون فرهنگی با مجوز هستند که ۳۷۴ کانون مختص برادران و ۲۶ کانون مختص خواهران و ۱۱۷ کانون روستایی و مابقی شهری است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم خاطرنشان کرد: این کانون ها دارای ۱۸۷ کتابخانه مخزن دار و۱۲۰ کتابخانه باز هستند و ۴۰ هزار نفر زن و مرد عضو آن هستند که باید قدر این نعمت را دانست.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.