پیروان امیرالمؤمنین برای عید غدیر کم‌کاری نکنند/ دسته‌های شادی در شهر برپا شود

حجت‌الاسلام فرحزاد با تأکید بر اینکه فرزندان خود را باید با عشق امیرالمؤمنین بزرگ کنیم و در عید غدیر دل هر مرد و زن مؤمن را باید شاد کرد، گفت: همان‌طور که در عزاداری‌ها غذا می‌دهیم و هیئت برپا می‌کنیم باید در شادی هم خرج کنیم و دسته‌های شادی برپا کنیم تا شادی عید غدیر در ذهن کودکان بماند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیروان امیرالمؤمنین برای عید غدیر کم‌کاری نکنند/ دسته‌های شادی در شهر برپا شود
شناسه : 39190 | انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین حبیب فرحزاد در محفل سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، گفت: فرزندان خود را باید با عشق امیرالمؤمنین بزرگ کنیم.

وی افزود: این ماه تا عید مباهله پر از مناسبت‌های ولایی است و یکی از بهترین کارها در این ایام، هدیه دادن و شاد کردن قلب فرزندان و مؤمنین است.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که برای شاد کردن قلب بچه‌ها در غدیر خم پول قرض کنید، گفت: پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم که مصادف با جمعه بود خطبه‌ای در رابطه با غدیر خواندند و بعد به مردم سفارش کردند از اینجا که رفتید به خانواده خود توسعه دهید و فرمودند که اگر کسی برای بزرگداشت عید غدیر خم پول قرض کند و به دوستان امیرالمؤمنین(ع) کمک کند من ضمانت می‌کنم که اگر زنده ماند یا حتی از دنیا رفت خدا قرضش را ادا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بچه‌ها باید از آمدن غدیر ذوق زده و از رفتنش ناراحت شوند، گفت: همان‌طور که در عزاداری‌ها غذا می‌دهیم و هیئت برپا می‌کنیم باید در شادی هم خرج کنیم و دسته‌های شادی برپا کنیم تا شادی عید غدیر در خاطره بچه‌ها بماند و برای این حرکت مردم باید پیش قدم شوند زیرا اگر مردم پیش قدم شوند مسئولان مجبور می‌شوند حمایت کنند و حرکت فوق العاده ای شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه غدیر یک روز نیست و پیامبر(ص) سه روز در غدیر ماندند، گفت: باید کمیت و کیفیت عید غدیر را توسعه دهیم و برای غدیر باید یک حرکت دسته جمعی شکل بگیرد و خانه‌ای نباشد که برای غدیر کاری نکرده باشد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: در روایت است که عده‌ای از اصحاب امام رضا علیه السلام در روز عید غدیر به دیدنشان آمدند و ایشان، آنها را نگه داشتند تا اینکه از آنها پذیرایی کرده و برای خانواده هایشان چادر، کفش، زیورآلات و پول فرستادند و فرمودند در عید غدیر دل هر مرد و زن مؤمن را باید شاد کنید.

وی با بیان این که ۸۰ اسم برای روز غدیر بیان شده است، گفت: یوم التبسم و یوم السرور از اسم‌های این روز است و کسی که در این روز به زیارت مؤمنی برود، خدا ۷۰ هزار فرشته را می‌فرستد که او را زیارت کنند و قبرش را پر از نور می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند مَثَل کسانی که در غدیر خم ولایت مولا علی علیه السلام را قبول کردند و ثابت قدم ماندند مَثَل فرشتگانی است که بر حضرت آدم(ع) سجده کردند و مَثَل کسانی که ولایت حضرت را نپذیرفتند مَثَل شیطان است که بر حضرت آدم(ع) سجده نکرد و کافر شد.

وی افزود: در روایتی دیگر امام هشتم(ع) به ابی نصر بزنطی فرمودند در روز غدیر هر جا هستی خود را به محضر حضرت علی علیه السلام برسان که خدا گناه ۶۰ سال انسان را می آمرزد؛ بنابراین باید مانند راهپیمایی که در اربعین از نجف به کربلا می رویم در روز عید غدیر برعکس آن اجرا شود و از همه شهر ها به سوی نجف حرکت کنیم و روز غدیر خم خودمان را به نجف برسانیم.

فرحزاد با اشاره به ولادت امام هادی علیه السلام ابراز کرد: یکی از بهترین یادگارهای امام هادی علیه السلام در میان شیعیان زیارت جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام شناسی است و ما زیارتی به این زیبایی و جامعیت نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از فرازهای زیارت جامعه کبیره اهل بیت(ع) را اول و آخر و اصل هر خیری معرفی کرده است، افزود: در فراز دیگری آمده است پیوند با اهل بیت(ع) باعث می‌شود که خدا معلم ما باشد و مفاسد و مشکلات دنیایی ما را اصلاح کند.

استاد حوزه علمیه یکی دیگر از یادگارهای امام هادی علیه السلام را زیارت غدیریه دانست و گفت: زیارت غدیریه پر از فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) است و حدود۴۰ آیه قرآن در این زیارتنامه ذکر شده است که در میان زیارت نامه‌ها کم‌نظیر است و در روایات داریم که ذکر مناقب و فضائل امیرالمؤمنین(ع) گناهان را ذوب می‌کند.

وی تبلیغ غدیر را از اوجب واجبات دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند که واجب است حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا قیامت پیام غدیر را برسانند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.