رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تأمین حقابه دریاچه نمک دنبال می‌شود

شهر بیست/ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هماهنگی لازم با استان‌های آبخیز دریاچه نمک و همچنین وزارت نیرو انجام می‌شود تا در صورت امکان بتوانیم حقابه مورد نیاز دریاچه نمک را تأمین کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأمین حقابه دریاچه نمک دنبال می‌شود
شناسه : 3918 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عیسی کلانتری ظهر امروز در حاشیه مراسم جشن درختکاری که به همت اداره‌کل منابع طبیعی و‌ آبخیزداری استان قم در پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها عنوان کرد: هماهنگی لازم با استان‌های آبخیز دریاچه نمک و همچنین وزارت نیرو انجام می‌شود تا در صورت امکان بتوانیم حقابه مورد نیاز این دریاچه نمک را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به مخاطرات دریاچه نمک آگاهی لازم را داریم، اضافه کرد: اگر نتوانیم حقابه این دریاچه را تأمین کنم باید به دنبال روش‌های مختلف برای کنترل عواقب گرد و غبار آن باشیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه موضوع دریاچه نمک در طرح جامع زیست محیطی استان قم مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: تفاوت دریاچه ارومیه با دریاچه نمک قم این است که در نزدیکی دریاچه ارومیه پنج میلیون نفر زندگی می‌کنند اما مردم استان‌های حوزه آبخیز مرکزی از دریاچه نمک کمی فاصله دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده معضل گرد و غبار در استان قم فقط ناشی از دریاچه نمک نیست بلکه اراضی کشاورزی که درست کشت و نگهداری نمی‌شود نیز این استان را با مشکل مواجه کرده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.