تصویب نهایی برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم

برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری قم با عنوان «قم ۱۴۰۴» در نشست امروز شورای اسلامی شهر قم به تأیید نهایی و تصویب اعضای این شورا رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب نهایی برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم
شناسه : 39134 | انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم درباره موضوع تدوین برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم گفت: برنامه‌ریزی برای تدوین این برنامه از اواخر سال ۱۳۹۷ در مجموعه شهرداری قم آغاز شد.

محسن رنجبر با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر برای توجه به این برنامه راهبردی گفت: حضور نماینده شورای اسلامی شهر در جلسات تدوین این برنامه نشان از همراهی و توجه ویژه مجموعه شورا به این موضوع داشت.

وی بابیان این‌که سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به‌عنوان یک سند پایه و مورد تأکید مقام معظم رهبری در تدوین این برنامه موردتوجه بوده است، خاطرنشان کرد: در این سند، ۶۰ تدبیر ملاک عمل قرارگرفته و تلاش شده تا ۱۹ محور موضوعی برای دستیابی به اصول و قواعد شهر همگرا از این تدابیر استخراج شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تأکید بر این‌که در تدوین برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم، آسیب‌شناسی برنامه پنج‌ساله نخست هم مورد اهتمام ویژه قرار داشته ابراز امیدواری کرد که این برنامه با همراهی و تعامل تمامی دست‌اندرکاران امور مرتبط به مدیریت شهری و به‌ویژه نمایندگان مردم در دوره ششم شورای اسلامی شهر به‌عنوان یک سند مهم عملیاتی شود.

رنجبر ادامه داد: این برنامه راهبردی شامل هشت هدف، ۸۱ سیاست اجرایی و ۲۷۰ طرح است و به‌عنوان نقشه راه شهرداری قم تا سال ۱۴۰۴ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در این نشست، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: خوشبختانه مطالعات آینده‌پژوهی بر اساس تکنیک‌های علمی در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم موردتوجه قرارگرفته است.

مجید اخوان به بهره‌گیری از مشارکت فعالان مدیریت شهری در تدوین این برنامه اشاره کرد و گفت: نهایی کردن این برنامه در دستور کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر قرار داشته است.

وی با تأکید بر این‌که تمامی اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و طرح‌ها در این برنامه و چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ موردتوجه و بررسی قرارگرفته است اذعان کرد: این برنامه در نشست دیروز کمیسیون تلفیق نهایی شد و امروز به صحن شورای اسلامی شهر تقدیم شده است.

پس‌ازاین توضیحات، تصویب برنامه راهبردی و عملیاتی دوم شهرداری قم «قم ۱۴۰۴» در صحن رسمی شورای اسلامی شهر قم به رأی گذاشته شد و با تأیید لایحه توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

در پایان این نشست نیز از تابلو یادبود تصویب برنامه راهبردی و عملیاتی «قم ۱۴۰۴» رونمایی شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.