وزیر آموزش و پرورش در قم خبر داد

تلاش برای پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان تا پایان سال/ تکالیف دانش آموزان از سنتی به مهارت‌محوری تغییر کرده است

شهر بیست/ وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان معوقاتی را تا حد حتی یک سال دارند که تلاش می‌کنیم با همکاری دولت و خزانه، در روزهای پایانی سال ۹۷ بخشی از این معوقات را به آنان پرداخت کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان تا پایان سال/ تکالیف دانش آموزان از سنتی به مهارت‌محوری تغییر کرده است
شناسه : 3911 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید محمد بطحایی در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در جمع خبرنگاران به تکلیف شب دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به این موضوع تغییر رویکرد داده و از تکالیف سنتی به سمت تکالیف مهارت محور حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تکالیف مهارت محور به صورت جدی در آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: با این روش دانش آموزان در حین انجام تکالیف با مسائل خانه و خانواده و اجتماع انس بیشتری دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به این شیوه دانش آموزان خودشان می‌توانند به حل و تمرین مسائل مربوط به زندگی خود اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: این شیوه‌ای است که دانش آموزان منفعل تربیت نمی‌شوند و از طرفی در کنار خانواده حضور پررنگ‌تری دارند.

پرداخت معوقات فرهنگیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معوقات فرهنگیان اشاره و ابراز کرد: فرهنگیان معوقاتی را تا حد حتی یک سال دارند که تلاش می‌کنیم با همکاری دولت و خزانه، در روزهای پایانی سال ۹۷ بخشی از این معوقات را به آنان پرداخت کنیم.

بطحائی همچنین به اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس اشاره و بیان کرد: امسال آموزش و پرورش مانند سال‌های پیشین در حد بضاعت خود با اختصاص اعتباراتی به استان‌ها برای تجهیز تعدادی از مدارس نسبت به فراهم کردن بسترهای اسکان فرهنگیان در مدارس اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در نوروز سال ۹۸ مانند سال‌های پیشین حدود ۱۴ میلیون نفر شب اسکان در مدارس داشته باشیم، عنوان کرد: اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۷ اسفندماه شروع و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

به هیچ وجه سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور اجرا نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود به صورت مخفیانه سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور اجرا می‌شود، تأکید کرد: به هیچ وجه سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور اجرا نمی‌شود و در همین راستا تیم متمرکزی تشکیل شده است که این تیم در صورت مشاهده هر موردی از اجرای این سند در مدارس، از اجرای آن جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.