انتشار تصاویر قدیمی حرم حضرت معصومه(س) در کتاب «خواهر خورشید»

هنرمند عکاس قمی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های بزرگ در مجموعه استان قم، نبود عکس‌های با کیفیت و زیبا از بارگاه حضرت معصومه(س) است، گفت: یکی از بخش‌های جذاب کتاب «خواهر خورشید»، عکس‌های قدیمی از حرم است که تاکنون پخش نشده یا کمتر دیده شده‌ است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتشار تصاویر قدیمی حرم حضرت معصومه(س) در کتاب «خواهر خورشید»
شناسه : 39108 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، امیر حسامی‌نژاد در نشست خبری نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) که در دنیای کتاب برگزار شد، اظهار کرد: کتاب خواهر خورشید حاصل حدود دو دهه عکاسی از حرم حضرت معصومه(س) در زمان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های بزرگ در مجموعه استان قم، نبود عکس‌های با کیفیت و زیبا از بارگاه حضرت معصومه(س) است، تصریح کرد: کتاب خواهر خورشید می‌تواند بخشی از کم‌کاری‌های مسئولان فرهنگی قم را جبران کند.

این عکاس قمی با اشاره به بخشی از مشکلات که در حین آماده سازی این کتاب وجود داشت، گفت: متأسفانه نهادهای فرهنگی در این زمینه هیچ کمکی نکردند اما برخی مجموعه هایی که کارکرد فرهنگی ندارند از انتشار این کتاب به دلیل ارادت به کریمه اهل‌بیت(س) حمایت کردند.

حسامی‌نژاد به پروسه زمانی عکس‌برداری از حرم حضرت معصومه(س) اشاره و بیان کرد: از زمان آغاز مرمت گنبد حرم حضرت معصومه (س) تاکنون در کتاب خواهر خورشید، تصاویری به چاپ رسیده است.

این عکاس قمی بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم کیفیت کار را فدای سرعت انجام امور نکنیم؛ برای هر بخشی از کتاب از ظرفیت اساتید مختلف در زمینه‌های هنری مختلفی بهره برده‌ایم و در ایام کرونا توانستیم با همکاری تولیت آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت(س)، کمبودهای کتاب را هم رفع کنیم.

نگارنده کتاب خواهر خورشید ادامه داد: یکی از بخش‌های جذاب این کتاب، عکس‌های قدیمی است که یا تاکنون پخش نشده یا کم دیده شده‌اند.

خاطرنشان می‌شود کتاب عکس خواهر خورشید مجموعه‌ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی‌نژاد هنرمند عکاس قمی است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.