اجرای روکش آسفالت بیش از ۵۰ درصد معابر شهری قم/ تقاطع فردوسی به‌زودی افتتاح می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در بیش از ۵۰ درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است، گفت: تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) به عنوان یک پروژه‌ای بین منطقه‌ای به‌زودی به طول بیش از ۲ کیلومتر از بلوار شهیدان شاهرودی تا میدان نماز افتتاح می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای روکش آسفالت بیش از ۵۰ درصد معابر شهری قم/ تقاطع فردوسی به‌زودی افتتاح می‌شود
شناسه : 39083 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوائی‌زاده در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای آسفالت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: طی سال‌های اخیر سالیانه بیش از ۲۳۰‌هزار تن توزیع آسفالت در سطح شهر صورت گرفت که سطح بسیار زیادی را شامل می‌شد اما نکته مورد اهمیت، کیفیت اجرا بود تا از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: به همین خاطر تمام مراحل از تولید تا پخش آسفالت با ضوابط خاصی نظارت شد تا امروز که آسفالت تولیدی شهرداری امتیاز برتر در سطح استان را کسب کرده است.

حلوائی‌زاده با تأکید بر اینکه در بیش از ۵۰ درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که طی سال‌های آینده تمام معابر را زیر پوشش این طرح برده و ضمن افزایش کیفیت و نگهداری، عمر مفید این پروژه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی بوستان‌های شهر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مشکلات ایمنی در بوستان‌های شهر بودیم و به همین خاطر طرحی در این راستا تعریف شد و اجرای پروژه ایمن‌سازی با طراحی واحد و استاندارد انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به بازنگری در طراحی آب‌نماهای بوستان‌های شهر اشاره کرد و افزود: بالغ‌بر ۵۰ آب‌نمای سطح شهر در قالب این طرح احیا و به مرور وارد فاز بهره‌برداری شد.

وی، انعقاد ۶۳ قرارداد برای احداث بوستان در سطح شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: احداث و تکمیل رینگ‌های ترافیکی سطح شهر و تقاطع‌های غیرهمسطح موردنیاز و آرام‌سازی هسته مرکزی شهر یکی از مهم‌ترین وظایف و اقدامات شهرداری طی سال‌های اخیر بوده است.

حلوائی‌زاده با بیان اینکه رینگ‌های ترافیکی شهر عموماً متصل نبودند، خاطرنشان کرد: در همین راستا تکمیل و اتصال رینگ بلوار شهید کریمی در دستور کار قرار گرفت و ضمن احداث بلوار، احداث زیرگذر کریمه(س) هم انجام شد.

وی اذعان کرد: تقاطع بلوار فردوسی به عنوان یک پروژه‌ای بین منطقه‌ای به‌زودی به طول بیش از ۲ کیلومتر از بلوار شهیدان شاهرودی تا میدان نماز افتتاح می‌شود و تقاطع نماز و شهدای روحانیت نیز در مرحله اجراست که پس از تکمیل این پروژه‌ها، به‌طور کامل رینگ ترافیکی تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به احداث پروژه بلوار آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشم‌گیر جمعیت پردیسان، بلوار غدیر کشش ترافیک و تردد را نداشت که اجرای محور شهید آوینی و آیت‌الله بروجردی در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً بلوار آیت‌الله بروجردی به‌عنوان بزرگ‌ترین بزرگراه درون‌شهری قم به بهره‌برداری رسید.

وی، یکی از پروژه‌های کلیدی شهر قم را اجرای بوستان هزار هکتاری دانست و افزود: در حال حاضر چند قسمت از این بوستان آماده بهره‌برداری شده و اعتبار خوبی برای تکمیل آن نیز پیش‌بینی‌شده است؛ بوستان کوثر یکی از بخش‌های این پارک است که ۲۰ هکتار وسعت دارد و در کنار باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ظرفیت فرهنگی تفریحی بسیار خوبی ایجاد کرده است.

حلوائی‌زاده با تأکید بر حفظ ظرفیت‌های طبیعی این بوستان تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی ازجمله مسیر پیاده‌روی و دوچرخه در این بوستان اجراشده است؛ اجرای پروژه باغ پرندگان هم بخش دیگری از پروژه هزار هکتاری بوده که با ویژگی‌های قابل‌توجهی اجراشده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.