رشد بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه یک قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۵۸ بوستان در سطح منطقه یک وجود دارد که افزایش متراژ فضای سبز در شش سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه یک قم
شناسه : 39021 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به تلاش‌ها برای ارتقای سرانه فضای سبز در سطح منطقه یک شهر قم، اظهار کرد: میزان سرانه منطقه در سال ۹۴ حدود ۶ متر و ۴۲ سانتی‌متر بود که در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در زمینه افزایش این سرانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته حدود چهار متر به این سرانه افزوده‌شده است، ابراز کرد: این حجم افزایش سرانه، حکایت از انقلاب فضای سبز در منطقه است که مدیریت شهری در این سال‌ها تلاش کرده تا با افزایش میزان فضای سبز رضایتمندی مردم را بیشتر کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه به‌رغم وجود عرصه‌های کم برای ایجاد فضای سبز به ۱۰ متر و ۵۷ سانت رسیده است که در تلاشیم که با تملکات و افزایش بوستان‌های محلی، این سرانه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به موقعیت، بافت تاریخی و متراکم منطقه تصریح کرد: ایجاد فضای سبز در منطقه به دلیل بافت قدیمی با مشکل روبه‌رو شده و در بافت‌های جدید نیز بر حسب طرح تفصیلی احداث فضای سبز انجام می‌شود که یکی از برنامه‌ها برای ایجاد فضای سبز، احداث در اطراف مساجد است که با همکاری کمیسیون ماده ۵ این اقدامات انجام خواهد شد.

ترکمن پیش‌بینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک بوستان‌های محلی را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ بوستان در سطح منطقه وجود دارد که افزایش متراژ فضای سبز در ۶ سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بوستان بانوان نیز در دست احداث است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد احداث ابنیه آن به پایان رسیده و در سال جاری این بوستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.