«شیر دارخوین» رونمایی شد

شهر بیست/ «شیر دارخوین» داستان زندگی شهید دل آذر با حضور یادگاران دفاع مقدس و چهره های فرهنگی و ورزشی در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شیر دارخوین» رونمایی شد
شناسه : 3898 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» داستان زندگی شهید جواد دل آذر فرمانده عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)، شب خاصی را برای همرزمان و دوستان شهید و یادگاران دفاع مقدس در قم رقم زد؛ چهره های گوناگون فرهنگی، ورزشی، حوزوی، اجرایی و نظامی برای رونمایی از این کتاب گردهم آمدند و در این محفل حضور داشتند.

  

سردار عبدالله عراقی همرزم شهید دل آذر و رئیس اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح، غلامرضا عنایتی کاپیتان اسبق استقلال تهران، سرمست استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بیطرفان جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، خانواده محترم شهید دل آذر، همرزمان شهید در دوران دفاع مقدس و مدیران استانی و فرهنگی قم در تالار مرکزی شهر گردهم آمدند تا یاد و خاطره شهید استقلالی و فرمانده عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) را گرامی دارند.

در این مراسم که به همت مؤسسه فرهنگی راویان فتح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، بعد از تلاوت قرآن، کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس پخش شد.

در ادامه احمد بیطرفان جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در سخنانی کوتاهی، از دست اندرکاران تهیه و تدوین «کتاب شیر دارخوین» قدردانی کرد.

سپس مجید تال از شاعران جوان قم شعرخوانی کرد؛ او سروده ای را که در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و در جریان دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب خوانده بود، برای حضار قرائت کرد.

در ادامه از مهمان ویژه این مراسم یعنی سردار عبدالله عراقی رئیس اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح که در دفاع مقدس، همرزم و همسنگر شهید دل آذر بوده است، برای سخنرانی دعوت شد.

«درود می فرستم به روح آقا جواد دل آذر همرزم و همسنگر عزیزم»، طلیعه آغاز سخنرانی سردار عراقی بود؛ او از کتاب «شیر دارخوین» به عنوان اثری ماندگار یاد کرد.

او در رابطه با انتخاب اسم «شیر دارخوین» هم گفت: انصافاً اسم بسیار خوبی روی کتاب گذاشتند، شهید دل آذر نه تنها شیر جبهه های دارخوین بلکه حقش است که شیر جبهه های ایران بنامیم، او تا زمانی که بود و در هر جبهه‌ای حضور یافت، مؤثر و نقش آفرین بود.

عراقی که چندسالی در اوایل دهه هشتاد، فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) بود، از دوران خدمت در قم به عنوان «دوران بسیار طلایی» برای خود یاد کرد و گفت: من در آن دوران همواره با سه خانواده معظم شهیدان زین الدین، دل آذر و صادقی ارتباط نزدیک و انس داشتم.

در ادامه، فاطمه دولتی نویسنده جوان کتاب «شیر دارخوین» از رؤیای شیرین «جواد فری»، گفت: ۲۰ آذر۹۶ نوشتن از مردی را شروع کردم که امروز حکم برادرم را دارد، داشتن برادری مثل آقا، جواد لذت بزرگی است.

این نویسنده جوان از یک حسرت بزرگی که بر دل او مانده هم گفت؛ «من از لیست مصاحبه با تمام افرادی که می خواستم صحبت کردم اما حسرت صحبت کردن با یک نفر هنوز هم روی دلم من مانده است، حسرت صحبت با کسی که گفت من با این شیرمرد، زندگی‌ها کردم و با آقا جواد خاطره ها دارم و او کسی نبود جز رهبر معظم انقلاب».

پایان این مراسم، رونمایی و چهره گشایی از «شیر دارخوین» بود؛ شیر دارخوین حاصل ۱۴ ماه تلاش مستمر بوده و با مصاحبه و کمک بیش از ۳۰ تن از همرزمان، اعضای محترم خانواده و دوستان صمیمی شهید نوشته شده است.

بیش از ۵۰ ساعت مصاحبه، فایل پیاده شده از ۳۰ ساعت صوت، ۱ ساعت فیلم، ۳۰۰ صفحه اسناد آرشیوی، ۲۵ ساعت جلسات مشاوره متن و راستی آزمایی خاطرات، ۴ مرحله اعمال اصلاحات و بازنویسی کامل کتاب، نمونه خوانی توسط ۵ نفر از نویسندگان، مطالعه و بررسی وقایع دوران انقلاب اسلامی در شهر قم توسط مشاوران، سفر ۴ روزه نویسنده به مناطق جنگی که شهید دل آذر در آنجا فعالیت داشته اند، مستندات این اثر را تأمین و تأیید کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.