جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به ۵۲۰ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم
شناسه : 38945 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۲۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۱۷ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۵۲۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۰۲ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۴۸۳ تست در استان مثبت بوده و ۹۲ هزار و ۳۷۳ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی با تأکید بر اینکه نوع دلتای ویروس کرونا باعث سرایت بیشتر این بیماری در بین مردم شده است، گفت: درگیری جوانان به این ویروس بیشتر شده و میانگین ابتلای سنی به کرونا در استان را بسیار کاهش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه بیمارستان‌های امیرالمومنین علیه السلام، کامکار، مجتمع خیرین سلامت، ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا علیه السلام و بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام قم در حال حاضر مرکز پذیرش بیماران کرونایی هستند، افزود: روند ابتلاء در بین افراد بسیار بالاست و بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تست‌های کرونا در روز مثبت اعلام می‌شود که میزان مراجعه به مراکز محیطی مثل مراکز بهداشت و درمانگاه‌ها نیز افزایش شدیدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در گذشته به کرونا مبتلا شدند نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: در بین بیماران بستری افرادی که واکسیناسیون‌ آنها کامل شده باشد، مشاهده نشده و اثرات واکسن به طور زیادی در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

محمدرضا قدیر با بیان اینکه افراد و گروه‌های هدف با مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن خود را دریافت کنند و هیچ کمبودی از نظر تعداد دوز واکسن در استان نداریم، گفت: سرعت واکسیناسیون در قم بالاست و از افراد خواهشمندیم با ثبت نام در سامانه سلامت و اطلاع از زمان تزریق، سریعاً به آنجا مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در آستانه ۹۰ هزار نفری شدن تزریق واکسن در استان قرار داریم و به کمک جهادگران، افراد بسیجی و نیروهای جهادی نیاز داریم، افزود: جلسات تعاملی در طرح شهید سلیمانی نیز با گروه‌های بسیجی و جهادی انجام و مقرر شده است بعد از ارائه آموزش‌های لازم و طی مراحل قانونی آنها با ما همکاری داشته باشند.

وی قدم بعدی در روند پذیرش بیماران بستری شده را آماده کردن بخش‌هایی از بیمارستان شهید بهشتی است، ادامه داد: هنوز به قله موج جدید نرسیدیم و مراجعات سرپایی و افراد نیاز به بستری به مراکز درمانی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه یکی از مشکلات کادر درمان مراجعه دیرهنگام افراد به مراکز درمانی است، گفت: اگر افراد علائم سرفه مزمن، افت فشار خون، تنگی نفس، تب و علائمی از این قبیل را داشتند و کاهشی در چند روز در آنها نداشت، حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در موج جدید ترس مردم ریخته شده و میزان رعایت پروتکل‌ها نیز در بین آنها کاهش یافته است، افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور نیز به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

قدیر با ابراز گلایه از سفرهای پایانی مردم به روستاها، ادامه داد: در روستاها نیز وضعیت ابتلاء به کرونا در بین افراد بالاست و متأسفانه مراجعات آخر هفته‌ای ییلاقی به روستاها، میزان ابتلاء در بین افراد را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید بر اینکه افراد ناقل در انتقال بیماری قوی هستند، گفت کودکان نیز باید دستورالعمل بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی در پایان از مردم درخواست کرد از حضور در تجمعات، دورهمی ها و مراسم‌های مختلف خودداری کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز به طور کامل رعایت کنند تا هرچه زودتر شاهد نابودی ویروس منحوس کرونا در استان و کشور باشیم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.