شش بوستان جدید در منطقه ۴ قم احداث می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از احداث شش بوستان جدید در راستای ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری در سال جاری در این منطقه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شش بوستان جدید در منطقه ۴ قم احداث می‌شود
شناسه : 38912 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز، از احداث شش بوستان جدید در راستای ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری در سال جاری در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد بوستان‌های منطقه به ۱۲۳ بوستان رسید، گفت: با احداث این شش بوستان، سطح فضای سبز منطقه از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار  مترمربع در سال ۱۳۹۹ به پنج میلیون و ۲۸۵ هزار مترمربع در سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با تأکید بر اینکه با احداث این بوستان‌ها سرانه فضای سبز منطقه از ۲۹ مترمربع به ۳۲ مترمربع برای هر نفر می‌رسد، گفت: توسعه و افزایش سرانه‌ فضای سبز نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی دارد و موجب شادی و نشاط مردم و ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری می‌شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: در جانمایی بوستان‌های جدید تمام سعی بر آن بوده است که امکانات رفاهی در سطح منطقه به‌صورت متوازن تقسیم شود و نکاتی از قبیل کاشت گونه‌های متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی شهر قم، مکانیزاسیون آبیاری عرصه‌های فضای سبز در راستای کاهش مصرف آب و استانداردسازی سرانه فضای سبز منطقه نسبت به تعداد شهروندان ساکن در آن موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است شش بوستان جدید در خیابان‌های شهید کریمی، شهرک قدس، انسجام، وطن‌دوست و بلوار غدیر جانمایی شده و بیش از ۸۵ هزار مترمربع مساحت آن‌ها بوده و امکانات رفاهی موردنیاز شهروندان اعم از سرویس‌های بهداشتی، تجهیزات سرگرمی کودکان، ست‌ها و کمپلکس‌های ورزشی استاندارد و ایمن در این بوستان‌ها پیش‌بینی‌شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.