تکثیر درختان نخل در فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با همکاری کارشناسان متخصص از شهر جهرم، درختان نخل در شهر قم تکثیر و کاشته خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکثیر درختان نخل در فضای سبز قم
شناسه : 38909 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به برنامه این سازمان برای کاشت و تکثیر درختان نخل در فضای سبز شهر، اظهار کرد: درخت نخل از درختان مقدسی است که بارها در قرآن کریم، خداوند از آن یاد کرده و اهمیت زیادی دارد؛ این درخت به شرایط گرما و نامساعد آب‌وخاک مقاومت خوبی نشان داده و شاید در اقلیم شهر قم سرمای زمستان بزرگ‌ترین آسیب آن باشد که می‌تواند آن را از بین ببرد و باید مورد مراقبت قرار گیرد.

وی ابراز کرد: با عنایت به اینکه رویکرد استفاده از درختان مثمر چند سالی است که در مدیریت فضای سبز شهری مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی در این زمینه بوده است، یکی ازاین‌گونه‌ها که قابلیت کاشت و تکثیر در فضای سبز شهر دارد درخت نخل است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه درختان نخل زیادی در فضاهای سبز شهری و حاشیه معابر و سطوح دیگر به‌صورت خودرو و با هسته‌های خرمایی که رهاشده سبز شده و رشد زیادی کرده است عنوان کرد: این درختان پاجوش‌های زیادی تولید کرده که مهم‌ترین روش تکثیر استفاده از همین پاجوش‌ها است.

جوادیان افزود: با جلساتی که در این خصوص برگزار شد، تصمیم بر این قرار گرفت که روش تکثیر توسط گروه‌های تخصصی و با تجربه در قالب کارگاه آموزشی برای نیروهای سازمان برگزارشده و از متخصصین امر در شهر جهرم دعوت‌شده و به مدت یک هفته تکثیر به روش پاجوش به کارکنان آموزش داده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از این درختان سازگار با آب‌وهوای شهر قم، تلاش داریم قطعه اختصاصی برای جمع‌آوری کلکسیونی از اقلام سازگار با شهر گردآوری کرده که مورداستفاده شهروندان باشد.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.