حوزه اطلاع‌رسانی مظلوم است/ ادبیات رسانه‌ای مقابله با کرونا متحول شود

معاون استاندار قم با بیان اینکه آمار کرونا در کشور چین به دلیل پشتوانه اقتصاد قوی به صفر رسید، گفت: متأسفانه اقتصاد ما به‌دلیل تحریم‌ها آسیب‌پذیر است اما به‌رغم کوچکتر شدن سفره مردم، قحطی و گرفتاری و تاراج و غارت فروشگاه‌ها را نداریم که این بیانگر فرهنگ دینی و عزت نفس ملت ایران است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حوزه اطلاع‌رسانی مظلوم است/ ادبیات رسانه‌ای مقابله با کرونا متحول شود
شناسه : 38878 | انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بیژن سلیمان‌پور روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم در تالار کرامت استانداری، اظهار داشت: درحال حاضر شرایط کرونایی قم قرمز است، ولی ما در چندین مرحله آمار را به‌کمتر از ۷۰ تَن بستری و روزهای بدون فوتی را نیز به‌یک هفته و حتی ۱۰ روز رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه با همه عملکرد خوبی که در زمینه مقابله با کرونا داشتیم ولی شاهد بازگشت دوباره این بیماری هستیم، گفت: حدود ۵۰۰ تَن بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان داریم و شکل این بیماری به‌گونه‌ای نیست که بگوییم، مهار و کنترل شده‌است.

وی افزود: کوچکترین غفلت در رعایت مسائل بهداشتی سبب بازگشت مجدد بیماری و بدتر شدن اوضاع می‌شود.

معاون استاندار قم همچنین با استقبال از فضای نقد و نقادی ایجاد شده درخصوص عملکرد دستگاه‌های مختلف در مواجه با کرونا خاطرنشان کرد: به‌طور کلی هدف از این انتقادها، توجه بیش از پیش به‌کاستی‌ها و نقص‌هاست و تخریب یک سازمان، نهاد و یا مدیر نیست.

سلیمان پور یادآور شد: در دوران کرونا تلاش‌های خوبی برای مدیریت این بیماری صورت گرفت، و تاب‌آوری نظام سلامت نیز به‌درستی نشان داد، اقدام‌هایی که در گذشته انجام شده بود در روز مبادا کمک زیادی به‌حل مشکل‌ها کرد.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به‌تجربه موفق کشورهای دیگر در مهار کرونا بیان داشت: نخستین شاخصی که در کشوری مانند چین به‌عنوان نقطه شروع کرونا، باعث رساندن آمار به صفر شد، اقتصاد قوی است که متأسفانه اقتصاد ما به‌دلیل شرایط تحریم یک اقتصاد به‌شدت تاثیرپذیر است و نباید به‌تبلیغات دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای توجه کنیم، چرا که کشور را در شرایط سختی مدیریت کردیم.

وی ادامه داد: به‌رغم کوچکتر شدن سفره مردم و پایین آمدن قدرت خرید افراد، قحطی و گرفتاری و تاراج و غارت فروشگاه‌ها را نداریم که این بیانگر فرهنگ دینی، شعور، بصیرت و عزت نفس ملت ایران است.

معاون استاندار قم همچنین معضل کمبود اعتبار در حوزه اطلاع‌رسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه اطلاع‌رسانی مانند حوزه‌های دیگر مظلوم است، فقط می‌گویند که اطلاع رسانی کنید، در صورتی که این موضوع بدون داشتن اعتبار و ابزار لازم نمی‌تواند اثر واقعی خود را بر جامعه بگذارد.

وی گفت: تاکنون ما در زمینه کرونا چند انیمیشن ساختیم یا کارهای گرافیکی که موثر باشد، انجام دادیم و از ظرفیت روان‌شناسان و جامعه‌شناسان استفاده کردیم؟

وی با تأکید بر بهره‌گیری از روش‌های نوین در امر اطلاع‌رسانی بیان کرد: باید زبان و ادبیات رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را تغییر داده و متحول کنیم، همه ما سخنران و خطابه‌گو شدیم، فقط به‌مردم می‌گوییم که پروتکل‌ها را رعایت کنند و از آنها نیز انتظار داریم، ولی با این شیوه به‌جایی نمی‌رسیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.