اجرای طرح آینه معراج به مناسبت هفته حجاب و عفاف در قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: طرح آینه معراج به مناسبت هفته حجاب و عفاف در قم در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی توسط این سازمان اجرا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح آینه معراج به مناسبت هفته حجاب و عفاف در قم
شناسه : 38786 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در هفته حجاب و عفاف، اظهار داشت: سازمان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان اقدام به اجرای مجموعه برنامه‌های متنوعی در سطح شهر کرد و از آنجا که حجاب و عفاف نمایانگر روحیه ملکوتی و معنوی مؤمنان اعم از زن و مرد بوده و در واقع معراج روح و نفس آن‌ها را نمایش می‌دهد، لذا برنامه‌های سازمان در این سال تحت عنوان آینه معراج به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این طرح می‌توان به برگزاری ویژه‌برنامه جُنگ آینه معراج اشاره کرد که شامل اجرای سرود، مداحی، شعرخوانی و غیره با موضوع حجاب و عفاف است و در بوستان‌های شهری و در مجتمع‌های مسکونی در این ایام به اجرا در می‌آید.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و عزت‌نفس ویژه دختران در مراکز فرهنگی این سازمان نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

مقیمی اضافه کرد: اعطای مجوز به گروه‌های جهادی جهت فعالیت در بوستان‌های شهری با موضوع مشاوره، اهدای هدایا و دعوت به حجاب و همچنین اجرای سرود با مضامین حجاب و عفاف در سطح شهر و در بوستان‌های شهری از برنامه‌های مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه مسابقه ملی عکس نوشت با موضوع حجاب و همچنین برگزاری جشنواره شعر به نام میراث مادر از برنامه‌های دیگر این طرح است عنوان کرد: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده و همه‌ساله از ۲۱ تا ۲۷ تیز به‌عنوان هفته عفاف و حجاب برنامه‌های مختلف فرهنگی در خصوص ارتقای این فرهنگ انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.