حجت‌الاسلام اقبالیان درگذشت

حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان مسئول بسیج سپاه قم در دوران دفاع مقدس درگذشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حجت‌الاسلام اقبالیان درگذشت
شناسه : 38766 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان از روحانیون شناخته شده شهر قم و مسئول بسیج سپاه قم در دوران دفاع مقدس بعد از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان خاتم‌الأنبیا درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این مجاهد انقلابی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۷ ساعت ۱۸/۳۰، از محل مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در چهارراه بازار قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

همچنین مجلس ختمی به همین مناسبت بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء در همین تاریخ در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم برگزار خواهد شد.

قائم مقام سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و مسئول بسیج، جانشین معاونت آموزشی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، مسئولیت تبلیغات شورای مدیریت حوزه علمیه قم، مسئول کمیته نیروی انسانی و ستاد پشتیبانی جنگ در قم، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم و فنون نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول بسیج روحانیون حوزه علمیه قم برخی از عناوین مسئولیتی مرحوم اقبالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام اقبالیان از جانبازان دوران دفاع مقدس و دارای ۷۰ ماه سابقه حضور در جبهه بود که سال گذشته کتاب خاطرات وی با محوریت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس با عنوان «حجره شماره دو» به کوشش رضا یزدانی منتشر شد.

وی به عنوان یکی از شاهدان عینی در بسیاری از مقاطع حساس تاریخ انقلاب و دفاع مقدس حضور داشت و نقش‌آفرینی کرد. وی همچنین با شخصیت‌های مهم تاریخ انقلاب ارتباط داشت و خاطرات دست اول و شنیده نشده‌ فراوانی از آن‌ها در کتاب «حجره شماره دو» نقل کرد.

او یکی از دیدارهای خود با امام خمینی(ره) را این‌گونه نقل می‌کند: «من تا نگاهم به امام افتاد و لبخند امام را که دیدم، بی‌اختیار اشک از چشمانم جاری شد، احمد آقا به من اشاره می‌کرد که گریه نکنم تا امام ناراحت نشود. امام دستی روی سرم کشید. از امام خواستم که دعا کند که من شهید شوم. امام گفت که «دعا می‌کنم که باشی و خدمت کنی و انقلابی بمانی». این جمله را که امام گفت انقلابی بمانی، همواره در ذهن من باقی ماند و هر جا که می‌رفتم، با من بود.»

*پیام تسلیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

همچنین در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم اقبالیان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با صدور پیامی فقدان این روحانی مجاهد را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روحانی انقلابی و مبارز خستگی ناپذیر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقای حاج شیخ ابوالقاسم اقبالیان پس‌ از عمری مجاهدت در راه خدا، به زیارت حضرت حق، نائل شد.

مرحوم اقبالیان، در جوانی به نهضت امام راحل(ره) پیوست و پس‌ از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های گوناگونِ خدمت ،صادقانه کوشید.

مسولیت بسیج سپاه قم در دوران دفاع مقدس، از صفحات درخشانِ کارنامه این جانباز فداکار است.

اینجانب فقدان آن فقید سعید را به عموم دوستان و همرزمان و علاقمندان او و بویژه به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده، از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن مرحوم، رحمت واسعه و برای مصیبت‌دیدگان ،صبر و اجر، طلب می‌کنم.

حجت الاسلام اقبالیان

*پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه 

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم اقبالیان فرمانده بسیج قم در دوران دفاع مقدس  را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مجاهد خستگی ناپذیر و روحانی انقلابی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوالقاسم اقبالیان(طاب ثراه) که مفتخر به مقام جانبازی در راه اسلام و ارزشهای دینی بودند موجب تأسف گردید.

کارنامه درخشان زندگی سراسر مجاهدت ایشان، مملو از برگهای زرین خدمات انقلابی،سیاسی و اجتماعی از زمان مبارزه با رژیم ستمشاهی تا کنون بوده که در اذهان مردم به یادگار خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده، دوستداران و هم رزمان ایشان از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رضوان و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار خواهانم.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.