آمادگی میراث فرهنگی برای مرمت کاروانسرای منظریه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از آمادگی این اداره‌کل برای مرمت کاروانسرای منظریه خبر داد و گفت: کاروانسرای منظریه که داخل پادگان منظریه واقع شده مربوط به دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی میراث فرهنگی برای مرمت کاروانسرای منظریه
شناسه : 38755 | انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در دیدار با سرهنگ‌ دوم امیر کریمی‌شادی فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی(منظریه) اظهار کرد: کاروانسرای منظریه که داخل پادگان منظریه واقع شده مربوط به دوره قاجار است که در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۶۲۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان این‌که آمادگی همکاری با آمادگاه شهید فراشاهی برای مرمت کاروانسرای تاریخی منظریه را داریم، ادامه داد: اقدام و اهتمام فرمانده پادگان منظریه در حفظ و نگهداری کاروانسرای منظریه بسیار ستودنی و قابل تحسین است و به جرأت می‌توان گفت ارتش جمهوری اسلامی از نظر آموزه‌ها، باورها و ارزش‌های دینی و نگاه به میراث‌فرهنگی با سایر ارتش‌های جهان متفاوت است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به این‌که آب‌انبار منظریه نیز قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارد، افزود: این اداره‌کل در زمینه طراحی، تجهیز، نظارت و صدور مجوز احداث موزه در پادگان منظریه آماده هرگونه اقدام و همکاری مشترک است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: همکاری مشترک با آمادگاه شهید فراشاهی در بازسازی و مرمت کاروانسرای منظریه و  توسعه موزه و برپایی نمایشگاه‌ در قالب تفاهم‌نامه همکاری را اقدامی مثبت و افتخاری برای خود و همکاران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم دانست.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.