افزایش ۵۸۰ هزار مترمربع به فضای سبز قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به افتتاح «بوستان طراوت» و آغاز عملیات اجرایی «بوستان‌ کوهسار» و «پارک جنگلی رضوان»، از افزوده شدن ۵۸۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۵۸۰ هزار مترمربع به فضای سبز قم
شناسه : 38745 | انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه بوستان «طراوت» در محله یک مسکن مهر پردیسان با مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

وی افزود: این بوستان با جانمایی خوب و امکانات مختلف اعم از نمازخانه، آب‌نماها، محوطه‌های بازی کودکان و مبلمان شهری و امکانات مورد نیاز خانواده ها در اختیار شهروندان قرار گرفت. 

معاون خدمات شهری شهرداری قم به افتتاح شهربازی غدیر اشاره کرد و افزود: همه امکانات و تجهیزات این شهربازی توسط بخش خصوصی ایرانی تولیدشده و همه مراحل استاندارد را اخذ کرده است. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بوستان رضوان، گفت: در فاز دوم حدود ۴۰ هکتار قرار است به بوستان شهری تبدیل شود که قبلاً فضای سبز به‌صورت جنگلی کاشته شده است.

سامع همچنین به آغاز عملیات اجرایی بوستان کوهسار اشاره کرد و گفت: این بوستان مشرف به مسجد مقدس جمکران است و در انتهای کوه دو برادران قرار دارد. این بوستان در مجموعه بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قرارگرفته و یک مجموعه گردشگری، تفریحی و فرهنگی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه برای این ۴ طرح حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته است، عنوان کرد: این مبالغ به غیر از تملک و زمین است و با اجرای این پروژه ۵۸۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر قم اضافه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون مترمربع مساحت فضای سبز داریم که سرانه بیش از ۲۰.۳ مترمربع است، قطعاً این پروژه‌ها دارای پراکندگی خوبی برخوردار است و در منطقه پردیسان و پروژه رضوان در شمال شهر و پروژه کوهسار در شرق شهر می‌تواند نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین به‌زودی زمینی با ۲۰۰ تا ۴۰۰ هکتار در ورودی جعفریه توسط راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دستگاه‌ها به شهرداری واگذار می‌شود تا مجموعه‌ای محیط زیستی و بوستان و پارک جنگلی ایجاد شود.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.