بوستان کوهسار آخرین حلقه پارک هزار هکتاری است

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات عمرانی اجرای بوستان کوهسار، گفت: این بوستان آخرین حلقه بوستان هزار هکتاری زائر قم است که در ابتدای آن باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان و بوستان خضر پیش‌بینی‌شده و در مجاورت مسجد مقدس جمکران پایان می‌یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بوستان کوهسار آخرین حلقه پارک هزار هکتاری است
شناسه : 38695 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع امروز در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه در بخش فضای سبز اتفاقات خوبی در سطح شهر قم اتفاق افتاده است، اظهار داشت توسعه بوستان‌های شهر بر اساس توسعه متوازن شهری یکی از راهبردهای مهم شهرداری بود که در منطقه هشت و مناطق دیگر شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در پارک‌ها هستیم و امکانات مختلفی که دیده شد، این راهبرد را دنبال می‌کند.

وی ابراز کرد: توسعه بوستان‌های جنگلی و تبدیل آن به بوستان شهری نیز به‌عنوان یک راهبرد دنبال شده و در این زمینه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع توسعه بوستان جنگلی پیش‌بینی‌شده که ۴۰ هکتار آن در اولویت برنامه قرار دارد و باید برای تأمین اعتبار آن در بودجه امسال و سال آینده پیش‌بینی لازم صورت گیرد.

سید امیر سامع در آغاز عملیات اجرایی بوستان کوهسار قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم به آغاز عملیات عمرانی اجرای بوستان کوهسار اشاره کرد و گفت: بوستان کوهسار آخرین حلقه بوستان هزار هکتاری زائر قم است که در ابتدای آن باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان خضر و … پیش‌بینی‌شده و در مجاورت مسجد مقدس جمکران پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه در اجرای فضای سبز و بوستان‌ها از شمال تا جنوب شهر توسعه متوازن در نظر گرفته‌شده است، گفت: در طی شش سال گذشته سرانه فضای سبز هر شهروند قمی از ۱۵.۴ به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده و پیش‌بینی شهرداری رسیدن به بیش از ۲۵ مترمکعب است.

سامع در مورد فضای سبز طولی نیز گفت: در شش سال اخیر  بیش از ۴۰۰ کیلومتر فضای سبز طولی در قم ایجادشده و از حیث بودجه‌ای نیز برای خرید درخت، لوازم و تجهیزات آب‌رسانی همواره موردحمایت بوده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به حوزه ایمن‌سازی بوستان‌ها و راه‌اندازی آب‌نماهای آن اشاره و یادآور شد: در این راستا ۱۴۴ آب‌نما فعال‌شده و ۲۸۴ پروژه روشنایی با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اجرایی شده و امروز تمام بوستان‌های بزرگ و کوچک شهر قم دارای امکانات و تأسیسات روشنایی ایمن هستند، به‌طوری‌که در این زمینه شاهد راه‌اندازی یک ساختار مناسب برای نگهداری، تعمیر و تجهیزات هستیم.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.