در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

مراحل پایانی نوسازی سالن سینما تربیت قم

مدیر سینما تربیت قم از مراحل پایانی نوسازی سالن نمایش این سینما خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اقدامات مربوط به نوسازی سالن سینما انجام شده و فقط نصب صندلی‌ها باقی‌مانده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراحل پایانی نوسازی سالن سینما تربیت قم
شناسه : 38652 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴   پرینت

علی محمدی مدیر سینما تربیت قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» از مراحل پایانی نوسازی سالن نمایش این سینما خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد کارهای مربوط به نوسازی سالن سینما انجام شده و فقط نصب صندلی‌ها باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه نوسازی سالن سینما تربیت از مهرماه سال گذشته کلید خورد، گفت: ابتدا عملیات کف‌سازی و شیب‌بندی انجام شد و کف سالن به اندازه یک‌ونیم متر از سالن اصلی بالا آمد.

مدیر سینما تربیت قم همچنین به تقویت نور سالن سینما اشاره کرد و گفت: سیستم برق‌کشی سالن نمایش به طور کلی تغییر کرد و سیستم نور عمومی سالن با نصب لامپ‌های نصب شده در سقف، دیوارها و نورهای مخفی تقویت شده است.

محمدی همچنین از آکوستیک‌شدن بدنه و سقف و درهای سالن سینما تربیت خبر داد و گفت: آکوستیک شدن سالن سینما باعث می‌شود آثار نامطلوب بازتاب صدا در سالن و از ورود و خروج صدا به داخل محیط جلوگیری شود.

وی همچنین به تعویض کف‌پوش‌ها و جانمایی برای نصب صوت دالبی دیجیتال اشاره کرد و افزود: دو باند بسیار قوی و پاور میکسر دایناکورد آلمان برای تقویت صوت سالن نصب شد اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم تمامی تجهیزات لازم صوت دالبی دیجیتال را فراهم کنیم.

مدیر سینما تربیت قم همچنین از انعقاد قرارداد خرید ۹۰ صندلی بسیار باکیفیت خبر داد و گفت: صندلی‌های جدید از یک شرکت معتبر داخلی خریداری شده و تا ۲۰ روز آینده نصب می‌شود.

محمدی در خصوص اینکه چرا صندلی‌های کل سالن نوسازی نمی‌شود، گفت: به دلیل مشکلات مالی فقط توانستیم ۹۰ صندلی جدید خریداری کنیم در حالی که امیدواریم با مساعدت مسئولان آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حداقل تمامی سالن‌های طبقه پایین را نوسازی کنیم.    

وی با بیان اینکه چراغ پله‌های سالن و نرده استیل پله‌ها نیز نصب شده است، گفت: همچنین تابلو اعلانات اتاق فرمان به‌روزرسانی و برق اضطراری سالن فعال شد و سیستم کانال‌کشی سرمایش سالن نیز تغییر کرد.

نوسازی سالن سینما تربیت قم

مدیر سینما تربیت همچنین از آماده‌سازی سیستم تهویه‌های هوا در جلو و عقب سالن نمایش خبر داد و گفت: امیدواریم سانتریفیوژ سیستم تهویه سالن نیز با حمایت مسئولان خریداری شود.

محمدی با بیان اینکه کیفیت تصویر پرده سالن نیز تقویت شده است، گفت:  سالن سینما تربیت پیش از نوسازی، ۴۰۰ صندلی داشت که با توجه به اصلاح شیب سالن سینما و استانداردسازی فواصل میان صندلی‌ها و ردیف‌ها با ۳۵۰ صندلی میزبان علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون یک میلیارد تومان صرف نوسازی سالن سینما تربیت شده است، گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش قم تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان برای نوسازی سالن هزینه کرده و مؤسسه سینما شهر نیز با پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.

وی افزود: زمانی که کار نوسازی سالن سینما شروع شد، پیش‌بینی می‌کردیم سالن سینما با ۵۰۰ میلیون تومان نوسازی شود اما به دلیل افزایش تورم و دستمزدها و گران شدن تجهیزات سینمایی، تاکنون دو برابر این مبلغ هزینه شده است.     

محمدی با بیان اینکه سرویس بهداشتی و لابی سالن سینما نیازمند نوسازی است، گفت: سرویس بهداشتی و لابی سالن در شأن علاقه‌مندان سینما نیست و امیدواریم با مساعدت مدیران آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بتوانیم نوسازی این دو بخش را نیز انجام دهیم.

مدیر سینما تربیت قم از حمایت‌ها و پیگیری‌های حمیدرضا شیخ‌الاسلام «مدیرکل آموزش و پرورش قم»، ناصر حمزه‌ای «معاون پرورشی و فرهنگی» و سهراب مقدمی معاون «پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع» این اداره‌کل قدردانی کرد و گفت: همچنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و کارشناسان اداره سینمایی این اداره‌‌کل نقش مؤثری در نوسازی این سینما داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همچنان با حمایت‌های این عزیزان بتوانیم مراحل پایانی نوسازی را هم به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و به زودی میزبان شایسته‌ای برای فرهنگیان عزیز و علاقه‌مندان به هنر هفتم در قم باشیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.