ضبط قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای روستاییان قم

مسئول بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند قصه‌ای را در قالب یک فیلم با زمان ۹۰ ثانیه روایت کنند، گفت: واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری با سفر به روستاهای قم، اقدام به ضبط قصهٔ قصه‌گویان بومی محلی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضبط قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای روستاییان قم
شناسه : 38587 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، محمد تحصیلدار مربی فرهنگی، عضو دبیرخانه و مسئول بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: استان قم در دوره پیش یک برگزیده در این زمینه داشت و این موضوع تلاش دبیرخانه را دوچندان کرده تا علاوه بر توجه بر کمیت و تعداد آثار، کیفیت آثار را به‌صورت ویژه ارتقا دهد.

عضو دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی اشاره کرد: دستورالعمل توجه به کیفیت آثار از سوی دبیر جشنواره صادرشده و ما آماده دریافت آثار بخش ۹۰ ثانیه‌ای هستیم تا در کنار علاقه‌مندان فرایند دریافت، پرداخت و ارائه قصه‌ها را پیگیری کنیم.

تحصیلدار گفت: در همین راستا آموزش‌های اختصاصی به همت کارشناسان فرهنگی با محوریت قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای از سوی ستاد کانون در تهران و با حضور جناب آقای کیانی برگزار شد تا همکاران استان در این بخش نسبت ارائه قطعات باکیفیت توجیه شوند. ضمناً دبیرخانه قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای استان قم نیز به‌صورت تلفنی، دربستر پیام‌رسان‌ها و همچنین به‌صورت چهره به چهره به آموزش اعضا و علاقه‌مند پرداخته است.

وی گفت: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای رقابت عموم علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌توانند قصه‌ای را در قالب یک فیلم با زمان ۹۰ ثانیه روایت کنند. با توجه به عناوین در نظر گرفته‌شده این فیلم ۹۰ ثانیه‌ای باید از امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی‌ها و نکات پندآموز و عبرت آفرین حکایت کند.

مسئول بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: ازجمله محورهای موضوعی قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای موضوع «من و کرونا» است که به روایت ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در قرنطینه، روایت همدلی و مهربانی با دیگران می‌پردازد. با توجه به‌قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا انتظار می‌رود که استقبال گسترده در این بخش داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای دبیرخانه بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای همچنین همراه با واحد سیار روستایی به روستاهای قم سفرکرده و اقدام به ضبط قصهٔ قصه‌گویان بومی محلی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نزدیک‌ترین مرکز کانون پرورش فکری استان مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۲۱۹۸ تماس بگیرند.

ضمناً تا اول مرداد می‌توان فیلم‌ها را از طریق سایت kanoonfest‪.‬ir بارگذاری کرد.

علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌  ۳۲۱۹۸-۰۲۵ تماس بگیرند یا به آدرس اینستاگرام kanoonparvaresh-qom@مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.