«برکت» در واکسیناسیون قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از شنبه هفته آینده پنج هزار دوز واکسن کووایران برکت وارد چرخه واکسیناسیون قم می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«برکت» در واکسیناسیون قم
شناسه : 38251 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» سیامک محبی به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی قم برای دریافت و تزریق واکسن ایرانی اشاره و اذعان کرد: تا پایان امروز، ۵ هزار دُز واکسن «کوو ایران برکت» به استان تحویل خواهد شد.

وی افزود: از شنبه هفته آینده پنج هزار دوز واکسن کووایران برکت وارد چرخه واکسیناسیون قم می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم به تداوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ادامه تزریق دُز دوم به افراد بیش از ۷۰ سال و همچنین لکه گیری تزریق دُز نخست واکسن به این افراد در دستور کار است.

محبی همچنین به تداوم تزریق دُز دوم واکسن کرونا در روستاهای استان به افراد بیش از ۶۰ سال توجه داد و اظهار کرد: خوشبختانه رصد واکسن های تزریق شده در استان نشان می دهد عوارض خاصی در افراد واکسینه شده دیده نمی شود.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان استان برای تدارک خودروی دوم حمل واکسن و همچنین پیشرفت ۳۰ درصدی در زنجیره سرما، گفت: واکسیناسیون علیه کرونا با رعایت عدم تجمع مردم در مراکز واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت قم در ادامه یادآور شد: مردم عزیز باید بدانند که مهم ترین فایده واکسینه شدن، جلوگیری از مرگ و میر بیماری کروناست، ضمن آن که بررسی های آماری نشان می دهد مبتلایان و بستری شدگان اخیر این بیماری در استان، از افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

محبی سپس به رتبه دوم استان قم در بین استان های کشور در زمینه وضعیت تزریق نوبت دوم واکسن توجه داد و ابراز امیدواری کرد با ورود نخستین محموله واکسن ایرانی و همچنین محموله های بعدی از این واکسن، استقبال عمومی برای واکسینه شدن علیه بیماری کرونا نیز در استان افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به روند صعودی بیماری کرونا در کشور و در استان قم اشاره و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار در استان، نمونه گیری های بیماری کرونا ۶ درصد افزایش داشته، اما ۳۲ درصد بر تعداد موارد مثبت افزوده شده که نشان دهنده روند صعودی این بیماری در استان و شدت اپیدمی است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.