تهدید اُفت ولتاژ برق برای لوازم خانگی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی پیامکی خاموشی‌های احتمالی به مشترکان،گفت: اُفت وُلتاژ برق می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به لوازم خانگی مردم وارد کند که این امر در شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی و گرانی، مشکلاتی را برای مردم به دنبال دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تهدید اُفت ولتاژ برق برای لوازم خانگی
شناسه : 38243 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مهدی متقیان که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می‌گفت با بیان اینکه خاموشی‌های اخیر نباید سبب برخی دیگر از غفلت‌ها در حوزه توزیع برق باشد، اذعان کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد لزوماً برق ۲۲۰ ولت به مشترکان خانگی تحویل نمی‌شود که این امر جای سؤال دارد، بویژه آن که اُفت ولتاژ گاهی به ۲۰۰ ولت و شاید کمتر از آن هم می‌رسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به هر حال افت ولتاژ برق می تواند خسارت های فراوانی به لوازم خانگی مردم وارد کند که این امر در شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی و گرانی لوازم خانگی، مشکلاتی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در ادامه یادآور شد: عدم ارائه برق ۲۲۰ ولت از سوی شرکت توزیع برق به مشترکان و افت متناوب در ولتاژ برق خانگی را می توان به دریافت هزینه شیر پُرچرب از مشتری و تحویل شیر کم چرب به وی تشبیه کرد.

متقیان در عین حال خواستار ارسال پیامک خاموشی های احتمالی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان به مشترکان شد و گفت: همان گونه که قبوض برق به تلفن همراه مخاطبان پیامک می شود، لازم است تا این خاموشی ها هم به آسانی از طریق پیامک و در سطح وسیع به اطلاع مردم رسانده شود.

همچنین روح‌الله مسلم‌خانی معاون دادستان قم به انتقاد از برخی خاموشی‌های غیر برنامه‌ریزی شده پرداخت و گفت: متأسفانه در روز گذشته شاهد قطع برق ۴ تا ۵ ساعته در برخی مناطق قم بوده ایم که ادامه این روند می‌تواند مشکلات امنیتی برای استان ایجاد کند.

معاون دادستان قم ادامه داد: البته شرکت توزیع نیروی برق استان تلاش دارد تا خاموشی ها بر اساس برنامه زمان بندی شده باشد، اما گاهی شاهد خاموشی های بیشتر هستیم که می تواند نارضایتی عمومی را به دنبال داشته باشد.

وی سپس خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در این موضوع شد.

مسلم‌خانی همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی گسترده درباره خاموشی ها پیشنهاد داد تا اطلاع رسانی پیامکی به مشترکان برق نیز در دستور کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.