گرفتاری‌های قطع مکرر برق برای آتش‌نشانان قمی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از افزایش ۶۰۰ درصدی مأموریت‌های این سازمان برای نجات شهروندان محبوس شده در آسانسور به علت قطعی جریان برق خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گرفتاری‌های قطع مکرر برق برای آتش‌نشانان قمی
شناسه : 38225 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به افزایش تعداد مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی با قطع مکرر برق در روزهای گذشته، اظهار کرد: در روز چهاردهم تیرماه ۱۴۰۰ تعداد عملیات‌ سازمان آتش‌نشانی، ۷۰ عملیات در بخش‌های اطفاء حریق، نجات و ایمن‌سازی بوده که از این تعداد، ۳۴ مورد مأموریت مربوط به قطع جریان برق در سطح شهر و حوادث آسانسور و محبوس شدن مغنی در چاه بوده است.

وی ابراز کرد: در روز پانزدهم تیرماه نیز از ۶۲ مورد عملیات آتش‌نشانی، ۳۸ مورد آن به علت قطعی برق شامل گرفتار شدن شهروندان در آسانسور و محبوسی چاه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه حوادث دو روز گذشته در پی قطعی برق خوشبختانه خسارت جانی نداشته است، گفت: قطعی مداوم برق، تعداد مأموریت‌های آتش‌نشانی برای نجات شهروندان محبوس شده در آسانسور را از پنج مأموریت در روزهای عادی به بیش از ۳۰ مأموریت افزایش داده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از حوادث مربوط به آسانسور از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت و گفت: از اول فرودین تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در روزهای عادی که نوسان و قطعی برق نداشتیم، عوامل آتش‌نشان در مجموع ۴۸ مورد عملیات مربوط به حادثه آسانسور و سه حادثه محبوسی انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۵ روز گذشته از ابتدای خردادماه تا پانزدهم تیرماه، که قطع جریان برق را در سطح شهر قم داشتیم ۲۹۵ مورد اعزام عملیات مخصوص آسانسور و ۲۲ مورد عملیات نیز مربوط به محبوسی در چاه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: اگر قطعی برق نباشد بار عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و هزینه‌ها کاهش‌یافته و خودروها و نیروهای عملیاتی دچار فرسایش نمی‌شوند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.