دبیر هفته منابع طبیعی استان قم عنوان کرد

افزایش اراضی جنگلی استان قم به بیش از ۲۲ هزار هکتار

شهر بیست/ دبیر هفته منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه 22 هزار هکتار اراضی جنگلی در این استان داریم، گفت: 11 هزار هکتار به صورت دستی کاشته و دو هزار هکتار نیز پارک جنگلی ایجاد شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش اراضی جنگلی استان قم به بیش از ۲۲ هزار هکتار
شناسه : 3822 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی قم، سیدمحمدتقی سجادی در مراسم آغاز هفته منابع طبیعی و جشن روز ملی درختکاری که در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امروز به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور دنبال می شود که از مهم‌ترین این برنامه‌ها کاشت نهال توسط رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور است.

وی با اشاره به اینکه درختکاری به شهرداری و منابع طبیعی محدود نمی‌شود، مطرح کرد: این امر مهم به عنوان موضوعی اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و دستگاه‌ها و افراد مختلف درختکاری را از اسفندماه تا ابتدای بهار به صورت جدی دنبال می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: اکنون از بین رفتن پوشش‌های مرتعی، استان قم را در معرض تهدید قرار داده و برخی از عرصه‌ها به کانون تولید گرد و خاک تبدیل شده است که این گرد و غبار به باغ‌ها و مزارع نیز آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به عنوان یک اداره‌کل دولتی که متولی حفظ جنگل‌ها و مراتع است وظیفه دارد در راستای افزایش مشارکت در توسعه فضای سبز برنامه‌های لازم را دنبال کند.

سجادی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مساحت کشور را مراتع و جنگل‌ها تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: حساسیت داشتن و توجه به حفظ پوشش گیاهی، مراتع و جنگل‌ها موضوعی بسیار مهم است که در این راستا اقشار مختلف باید مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مساحت استان قم بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار است که ۹۷۰ هزار هکتار از این مساحت را منابع طبیعی و اراضی مرتعی و جنگلی به خود اختصاص می‌دهند و ۷۵۰ هزار هکتار آن مراتع با پوشش گیاهی متفاوت می باشد.

دبیر هفته منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه ۲۲ هزار هکتار اراضی جنگلی در این استان داریم، عنوان کرد: ۱۱ هزار هکتار به صورت دستی کاشته و دو هزار هکتار نیز پارک جنگلی ایجاد شده است.

 

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.