ناوگان اتوبوسرانی قم در مسیر نوسازی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به پیشگام بودن شهر قم در بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در کشور گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس طی یک سال گذشته بازسازی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ناوگان اتوبوسرانی قم در مسیر نوسازی
شناسه : 38084 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به عملکرد شهرداری قم در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در چند سال گذشته، اظهار داشت: امروز با قاطعیت می‌توانیم شهرداری قم را در اجرای طرح نوسازی و اورهال کردن اتوبوس‌ها در کشور پیش‌گام بدانیم.

وی، افزایش قیمت اتوبوس‌ها و توقف تولید اتوبوس در کشور را عامل مهم فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در کشور دانست و ابراز کرد: امروز فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی یک چالش کشوری بوده و قم به تبع آن درصدد رفع این مشکل است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس نو در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: شهرداری قم با خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید توانست بخشی از ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کند.

وی، تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر را ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دانست و اذعان کرد: شهر قم با توجه به تغییر خطوط اتوبوسرانی و اجرای شیوه پیمایشی و همچنین ایجاد نظم در سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها  به ۴۵۰ اتوبوس نیاز دارد.

نیک، اجرای طرح اورهال و نوسازی اتوبوس‌ها را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: شهر قم پیشگام در اجرای این طرح در کشور بوده و تا امروز طی ۴ قرارداد ۱۰۶ دستگاه اتوبوس اورهال شده و به‌مرور وارد مدار می‌شوند.

وی ادامه داد: قرارداد شرکت شایان واگن البرز با ۷ دستگاه اتوبوس به مبلغ ۷ میلیارد ریال و قرارداد دوم برای بازسازی ۵۶ دستگاه اتوبوس شهاب خودرو با قوای محرکه رنو توسط شرکت پیشرو دیزل با مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال منعقدشده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: قراردادی نیز با شرکت مارال صنعت ارومیه برای بازسازی ۳۹ دستگاه اتوبوس به مبلغ ۱۱۶ میلیارد ریال بسته‌شده و در آغاز طرح نیز قرارداد ۴ دستگاه اتوبوس با شرکت‌های مختلف منعقد شد.

وی از پیگیری قرارداد جدیدی برای بازسازی ۹۴ دستگاه اتوبوس خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر  نیز عقد قرارداد بازسازی کامل ۹۴ دستگاه اتوبوس با برندهای مختلف نظیر اسکانیا، اویکو، بنز، پیشرو و شهاب در مرحله پیگیری است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.