دومین نشست بررسی کارنامه چهل‌ ساله سینمای ایران در قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ دومین نشست بررسی کارنامه چهل‌ساله سینمای ایران با موضوع «سینمای مستقل، سینمای عامه پسند؛ کارنامه پیش از انقلاب و پس از انقلاب» در مدرسه اسلامی هنر برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دومین نشست بررسی کارنامه چهل‌ ساله سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
شناسه : 3800 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶   پرینت

حجت الاسلام مهدی همازاده در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با برگزاری نشست‌های بررسی کارنامه چهل ساله سینمای ایران، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای فکری و فرهنگی جدیدی شکل گرفت که هنر ایران نیز متأثر از این تغییر و تحولات بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای شاخص که دارای زبان جهانی و مخاطب بین المللی است، سینماست، گفت: ما باید پدیده سینمای ایران را در چهل ساله اخیر بهتر بشناسیم؛ سینمای بعد از انقلاب دارای هویت، شخصیت، ذائقه و فرم است که باید توجه بیشتری به آن داشت و آن را دست کم نگیریم.

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه برگزاری سلسله جلسه‌های بررسی کارنامه چهل ساله سینمای ایران با هدف واکاوی و شناخت بیشتر از سینمای بعد از انقلاب است، تصریح کرد: نخستین نشست با موضوع «اقتصاد سینما» با حضور امیر قادری از منتقدان سینمایی و امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری هنر و تجربه در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.

همازاده تصریح کرد: دومین نشست بررسی کارنامه چهل ساله سینمای ایران با موضوع «سینمای مستقل، سینمای عامه پسند؛ کارنامه پیش از انقلاب و پس از انقلاب» با حضور سیداحمد میراحسان و علیرضا محمودی عصر روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه از ساعت ۱۶:۳۰ در مدرسه اسلامی هنر برگزار می شود.

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر افزود: تلاش ما بر برگزاری چهار نشست تا پایان سال ۹۷ بود اما موضوع جلسه به گونه ای هست که اگر زمینه برگزاری آن باشد، می توان آن را در سال آینده هم تداوم داد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.