خطر آتش‌سوزی در کارگاه‌های چوب‌ و کفش منطقه ۵/ کارگاه‌ها ایمن نیستند

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه از مناطق بحرانی و خطرآفرین به علت وجود صنایع مرتبط با چوب و کفش است، گفت: در حالی احتمال آتش‌سوزی با افزایش گرمای هوا وجود دارد که بسیاری از کارگاه‌ها ایمن نیستند و شهرداری قدرت اجرایی برای ورود و ایمن‌سازی مکان‌های انباشت چوب‌ها را ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خطر آتش‌سوزی در کارگاه‌های چوب‌ و کفش منطقه ۵/ کارگاه‌ها ایمن نیستند
شناسه : 37993 | انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به‌احتمال وقوع حوادث آتش‌سوزی در کارگاه‌های نجاری و مراکز صنعتی سطح منطقه، اظهار داشت: منطقه ۵ از مناطق بحرانی و خطرآفرین به علت وجود صنایع مرتبط با چوب و کفش است.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه آتش‌نشانی در سطح منطقه وجود دارد، ابراز کرد: این دو ایستگاه در میدان حضرت ولیعصر(عج) و اطراف مسجد مقدس جمکران هستند و طبق استانداردها این منطقه را پوشش می‌دهند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: به‌واسطه انباشت چوب‌ها در زمین‌های خالی و کنار ساختمان‌ها، در توان شهرداری نیست که اخطارهای ایمنی به کارگاه‌ها بدهد و برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند ورود دستگاه قضایی برای اخطار به این کارگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: گرمی هوا نیز بر اهمیت توجه به انباشت چوب‌ها در سطح منطقه افزوده است و شهرداری قدرت اجرایی برای ورود و ایمن‌سازی مکان‌های انباشت چوب‌ها را ندارد.

اقبالیان، ایجاد خسارت‌های سنگین به صنایع چوب و کفش به دلیل وقوع آتش‌سوزی را موردتوجه قرار داد و افزود: متأسفانه بسیاری از کارگاه‌ها در مباحث ایمنی ورودی نکرده‌اند و هر لحظه امکان وقوع آتش‌سوزی در سطح منطقه برای این کارگاه وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم ورود شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای نظراتی درباره چیدمان انبار، اصلاح سیم‌کشی، نصب کپسول آتش‌نشانی، سیستم اطفای حریق و… داشته که باید مسئولان این کارگاه‌ها رعایت کنند تا خسارت‌ها به حداقل برسد، هرچند بیمه‌ها نیز در برخی موارد از تعهدات خود شانه خالی می‌کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.