نصب تأسیسات مکانیکی در قطار شهری قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم، آخرین وضعیت نصب تأسیسات مکانیکی در پروژه خط یک مترو قم را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نصب تأسیسات مکانیکی در قطار شهری قم
شناسه : 37960 | انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، داریوش زارع با بیان اینکه تأسیسات مکانیکی ایستگاه‌های مترو شامل چهار بخش آتش‌نشانی، آب‌رسانی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب ایستگاهی و تهویه ناویژه اتاق‌های فنی و اداری است، در شرح بخش آتش‌نشانی، گفت: این بخش شامل اطفای اتوماتیک گازی، اطفاء حریق توسط آب و اطفاء حریق توسط کپسول‌های دستی می‌شود.

وی افزود: در اطفاء حریق آبی، سازمان قطار شهری طبق ضوابط آتش‌نشانی متروهای کشور نسبت به ساخت مخازن بتنی مجهز به بوستر پمپ‌های ویژه با احجام ۱۸۰ تا ۲۴۰ مترمکعب در ایستگاه‌های مترو قم اقدام کرده است که بحث سازه‌ها به‌طور کامل تکمیل‌شده و در حال تهیه و تأمین تجهیزات آتش‌نشانی هستیم.

وی بابیان اینکه در بخش لوله‌کشی‌ها، بویژه آتش‌نشانی نیز لوله‌ها و جعبه‌های امداد و سایر تجهیزات در ایستگاه‌ها و تونل نصب‌شده است، تصریح کرد: در قسمت آب‌رسانی نیز که شامل مصارف بهداشتی، آشامیدنی و مصارف دستگاه‌های تهویه ایستگاهی و تونلی می‌شود، تمام موارد فاز نخست تهیه و نصب‌شده است.

زارع گفت: در موضوع جمع‌آوری و دفع فاضلاب ایستگاهی که شامل سرویس‌های بهداشتی، آبدارخانه و آب‌سردکن‌ها یا آب باران نفوذی در ایستگاه و همچنین پساب ناشی از تجهیزات آتش‌نشانی است، از لوله‌های ساخت داخل کشور استفاده‌شده و فاضلاب دو ایستگاه به‌ویژه ایستگاه میدان مطهری که قرار است در فاز نخست بهره‌برداری از مترو قم وارد مدار شود، به پایان رسیده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم ادامه داد: در خصوص تهویه ناویژه اتاق‌های فنی و اداری ایستگاه‌ها نیز نصب کانال‌های هوارسانی و همچنین کانال‌های تخلیه هوا انجام‌شده و در خصوص تهیه فن‌های تهویه و نصب اگزوز فن‌های تخلیه نیز با استفاده از فنّاوری ساخت داخل که با بالاترین کیفیت و رعایت موارد استانداردی ویژه مختلف تائید شده و در حال خریداری هستند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.