لزوم توسعه فضای سبز در مناطق محروم قم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بر لزوم توسعه فضای سبز در مناطق محروم قم تأکید کرد و گفت: بوستان‌های محلی در مناطق کمتر برخوردار ساخته شود که در این زمینه می‌توان برخی خانه‌های قدیمی را تملک و به فضای سبز شهری تبدیل کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توسعه فضای سبز در مناطق محروم قم
شناسه : 37873 | انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن مالکی‌نژاد در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار داشت: امروز برای تمام شهروندان و حتی زائران قم این مسئله روشن و زبانزد بوده که فضای سبز قم در چندین سال گذشته توسعه‌یافته است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری در توسعه فضای سبز تصریح کرد: در یک سال گذشته مشارکت مردم در درختکاری افزایش‌یافته و این مهم در مجتمع‌های مسکونی نیز فرهنگ‌سازی شده و مردم بیشتر به کاشت و حفظ درخت تشویق شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: توسعه فضای سبز حاشیه شهر قم به‌ویژه در اجرای طرح‌های بزرگ جنگلی با حضور و مشارکت تشکل‌های مختلف مردم نیز فرهنگ‌سازی خوبی ایجاد کرده و مردم به قداست درختکاری که ریشه در مکتب دین ما داشته می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق قدیمی شهر قم با فقر فضای سبز روبرو هستیم، تصریح کرد: شهرداری در گام نخست در مکان‌هایی که تملک شده و درخت کاشته شده نسبت به محوطه‌سازی اقدام و در گام بعد نیز به درختکاری و توسعه بیشتر فضای سبز اقدام کند.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز در مناطق محروم در اولویت باشد و علاوه بر اجرای فضای سبز، بوستان‌های محلی نیز در مناطق کمتر برخوردار ساخته شود که در این زمینه می‌توان برخی خانه‌های قدیمی را تملک و به فضای سبز شهری تبدیل کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.