در قالب زندگی داستانی شهید جواد دل آذر

کتاب «شیر دارخوین» رونمایی می‌شود

شهر بیست/ نویسنده کتاب شیر دارخوین از رونمایی این کتاب در روز 15 اسفند امسال در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «شیر دارخوین» رونمایی می‌شود
شناسه : 3787 | انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» فاطمه دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم، با بیان اینکه فعالیت در زمینه یکی از شهدای دوران انقلاب از آذر ماه ۹۶ در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: با بررسی مشخص شد که شهید دل آذر شهید دفاع مقدس است و در زمینه فعالیت‌های انقلابی پیشرو بوده است و به عنوان انقلابی به تمام معنا شناخته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم خودم مصاحبه‌ها را انجام دهم تا آسان‌تر با زندگی شهید ارتباط برقرار کنم البته از یک سری مصاحبه‌های آرشیوی استفاده شد و همچنین به تعدادی از همرزمان و دوستان شهید مراجعه کردم.

نویسنده کتاب شیر دارخوین با بیان اینکه نخستین اثر اردیبهشت ۹۷ به پایان رسید گفت: این اثر در قالب روایی مستند و نقل خاطره تهیه شده بود، سپس جلسات ارزیابی برگزار شد.

وی با اشاره به کمبود کتاب‌های داستانی برای شهدا گفت: در این کتاب قصد داشتیم که شهید دل آذر را به جوانان معرفی کنیم بنابراین تصمیم گرفته شد قالب کتاب به داستان و رمان تغییر پیدا کند.

دولتی خاطرنشان کرد: شهید دل آذر دارای اخلاق نیکو و خصوصیات جوان پسند بود و شوخ طبع و ارتباط اجتماعی بالایی داشت و توانست در انقلاب تأثیرگذار باشد و حتی یک دوران محافظ خانه امام خمینی(ره) در جماران بود و یک سری مأموریت‌هایی داشت.

وی عنوان کرد: این تصور از شهدا وجود داشت که انسان‌های دست‌نیافتنی هستند ولی شهید دل آذر اینگونه نبود و جوان امروزی می‌تواند بسیاری از مسیرها را با الگوبرداری از او طی کند و به سعادت برسد.

نویسنده کتاب شیر دارخوین قالب داستانی و رمان گونه خاطرات را از جمله جذابیت‌های کتاب ذکر کرد و افزود: دارخوین نخستین منطقه عملیاتی است که شهید در آن حضور پیدا کرده بود و به دلیل آنکه تنها خمپاره زن منطقه دارخوین بوده عنوان شیر دارخوین برای این کتاب انتخاب شد.

وی از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ساعت ۱۹ خبر داد و افزود: این مراسم در تالار مرکزی شهر واقع در خیابان امام موسی صدر، میدان نواب برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.