مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خبر داد

برگزاری بیش از ۳۵۰ یادواره شهدا در قم/ برگزاری نمایشگاه ویژه روز شهید

شهر بیست/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم از برگزاری 353 یادواره شهدا در قم خبر داد و گفت: به مناسبت روز شهید، نمایشگاهی در مصلای قدس قم برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری بیش از ۳۵۰ یادواره شهدا در قم/ برگزاری نمایشگاه ویژه روز شهید
شناسه : 3784 | انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری ۳۵۳ یادواره شهدا در قم خبر داد و اظهار کرد: این یادواره‌ها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تأکید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مساجد و محله های مناطق مختلف قم برگزار شده است.   

وی همچنین به انجام بیش از هشت هزار دیدار با خانواده معظم شهدای استان در قالب طرح سپاس اشاره کرد و افزود:  اجرای هفت هزار و ۴۵۰ برنامه آموزشی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری جلسات مشاوره برای سه هزار و ۵۰۰ تن از اعضای جمعیت ایثارگری، اجرای برنامه های خوداشتغالی و مهارت آموزی برای ۴۴۰ تن از فرزندان شهدا و ایثارگران و پیگیری سهمیه اشتغال ایشان در دستگاه اجرایی قم به تعداد ۱۶۸ تن از جمله اقدام های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساماندهی گلزارهای شهدا در قم خبر داد و افزود: از ۷۷ گلزار شهدا، تعداد ۴۷ گلزار در روستاها قرار گرفته است که طی دیدارهایی که مسئولین مربوطه انجام داده اند، اکثر این گلزارها از جمله گلزار شهدای علی بن جعفر قم، مزار شیخان و شاه ابراهیم در زمینه های گوناگون نزدیک به ۹۰ درصد از آن ها پیشرفت داشته است.

هاشمی در ادامه از اختصاص سهمیه وام مسکن خانواده شهدا و ایثارگران به تعداد ۴۷۰ مورد خبر داد و گفت: اجرای طرح پایش سلامت برای خدمت رسانی بهتر در زمینه بهداشت و درمان به جمعیت ایثارگری به تعداد چهار هزار و ۲۰۰ تن، پیگیری امور مرتبط با بیمه تکمیلی ایثارگران و انعقاد قرارداد با ۱۳۵ مرکز درمانی و ۷۴ پزشک متخصص در همین رابطه و برگزار کمیسیون های پزشکی برای بررسی آخرین وضعیت جانبازان استان از دیگر فعالیت های انجام شده توسط این نهاد بوده است.

وی به نصب ۹۰۰ بنر تصاویر و وصیتنامه شهدای استان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و میزبانی از رقابت های قرآنی کشور از دیگر اقدام های این اداره کل در سال ۹۷ بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در بخش دیگری از این نشست به بیان برنامه های روز ۲۲ اسفند که به عنوان روز شهید نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: در راستای گرامیداشت روز شهید، نمایشگاهی در مصلای قدس قم برگزار می شود و در آن، ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت تبیین می شود.

هاشمی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک توسط بسیجیان استان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته منتهی به روز شهید، تکریم از بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، تجلیل از دستگاه های برتر استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری غبار روبی مراسم شهدا، تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در مناطق ۱ و ۲، دیدار با خانواده شهدایی که در ۲۲ بهمن متولد شده یا به شهادت رسیدند و تجلیل از مدیران برتر با حضور یکی از مسئولان از مهم ترین برنامه های روز شهید در قم است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه با ائمه جمعه، دیدار با مراجع عظام تقلید، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه قم،  اجرای برنامه های پیام آوران ایثار در مراکز فرهنگی، برگزاری مسابقه انشا نویسی به مناسبت روز شهید در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای برنامه های بسیجیان و استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج  مساجد استان قم در بزرگداشت روز شهید از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم است. 

وی خاطرنشان کرد: اعزام خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس و تجلیل از پدران شهید استان به عنوان پدران آسمانی به مناسبت روز ۱۳ رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت روز شهید در قم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در رابطه با برگزاری اردوهای مختلف بنیاد شهید یادآور شد: هزار و ۳۳۷ نفراز خانواده های شهداء در اردوهای مختلف بنیاد شهید و امور ایثار گران شرکت کردند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.