برگزاری تور قم‌گردی در مناطق کم برخوردار

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه به‌زودی همزمان با دهه برگزاری ولایت تورهای قم‌گردی آغاز می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰ تور قم گردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری تور قم‌گردی در مناطق کم برخوردار
شناسه : 37832 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در خصوص مهم‌ترین وظایف سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی، اظهار داشت: این سازمان در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح شهر در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و ایجاد شورونشاط اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه بخش‌های تخصصی مانند امر به معروف و حجاب و عفاف که در حوزه فرهنگی مؤثر است جزء مأموریت‌های کاری این سازمان است، گفت: در مراسم‌ها و ایام‌الله‌ها نیز به‌طور ویژه در سطح شهر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و آنچه وظیفه سازمان به شمار می‌رود ایجاد فضای پرشور و نشاط در حوزه فرهنگ و هنر و ورزش در بخش‌های عمومی برای شهروندان است تا بتوانند فضای مناسبی را در زندگی و زیست شهری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: بخشی از اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه تبلیغات شهری را نیز این سازمان بر عهده دارد و به‌ویژه اخیراً در دهه کرامت و دوران انتخابات تبلیغات گسترده شهری ویژه گرامیداشت این ایام و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انجام گرفت.

مقیمی با تأکید بر اینکه در طول سال برنامه‌های متنوعی در سطح شهر به‌ویژه در مناطق محروم برگزار کرده‌ایم افزود: برگزاری همایش دختران شهر کریمه با حضور همسران و دختران مدافع حرم و اجرای تورهای قم‌گردی بخشی از این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ تور قم‌گردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت رایگان در مناطق کم برخوردار قم برگزار شد که شامل برنامه‌هایی ویژه حرم گردی، بازدید از موزه شهید زین‌الدین، بیت امام(ره)، گلزار شهدا، امامزادگان و نقاط تاریخی شهر بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و سراهای محله می‌توانند برای شرکت در تورهای قم‌گردی ثبت‌نام کنند، یادآور شد: به‌زودی همزمان با دهه برگزاری ولایت تورهای قم‌گردی آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه نشان عکس ارادت با ارائه آثار بیش از ۳۰ عکاس در سطح شهر نگار گذر شهروند در خیابان شهدا قرار برگزار شد و در سامانه سازمان فرهنگی نیز درج‌شده است.

وی در مورد توسعه نگارخانه‌های شهروندی اذعان کرد: در سال جاری سه نگارخانه ساخته می‌شود، یکی در مجموعه بدنه سازه غدیر و دیگری در بلوار شهیدصدوقی و سومین نگارخانه نیز در تفاهم واگذاری مجموعه مقابر گنبد سبز با تعامل بازگشایی می‌شود.

مقیمی اضافه کرد: نگارخانه گنبد سبز در حال فضاسازی عمومی است و در تلاش هستیم تا اواسط تابستان آن را به بهره‌برداری برسانیم، البته در مجموع مناطق کم برخوردار در اولویت برنامه‌های فرهنگی و فضاهای عمومی و تفریحی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.