افزایش آمار ازدواج و طلاق در قم

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم از رشد ۱۰.۵ درصدی آمار ازدواج و افزایش ۶ درصدی طلاق در قم طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۸، هفت هزار و ۴۲۵ واقعه ازدواج ثبت شده که در سال ۹۹ با افزایش ۱۰.۵ درصدی به هشت هزار و ۲۰۵ فقره رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش آمار ازدواج و طلاق در قم
شناسه : 37805 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محسن محمدی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‌که استان قم دارای ۱۱۳ دفتر اسناد رسمی، ۶۶ دفتر ازدواج و ۲۶ دفتر طلاق است، افزود: سال گذشته در این ۱۱۳ دفتر اسناد رسمی، بیش از ۳۳۷ هزار سند رسمی تنظیم شد که حدود ۴۰ هزار سند، سند بیع بوده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸، هفت هزار و ۴۲۵ واقعه ازدواج ثبت شده که در سال ۹۹ با افزایش ۱۰.۵ درصدی به هشت هزار و ۲۰۵ فقره رسید.

وی افزود: در سال ۹۸، سه هزار و ۶۲ فقره واقعه طلاق ثبت شد که این تعداد در سال گذشته با افزایش ۶ درصدی به سه هزار و ۲۶۵ فقره رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم با اشاره به این‌که صد درصد آمار طلاق مربوط به استان قم نیست، اضافه کرد: با توجه به این‌که به دلیل مشکلات اجتماعی، بسیاری حاضر نیستند در شهر خود اقدام به ثبت طلاق کنند، به شهرهای هم‌جوار مراجعه می‌کنند.

محمدی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان این‌که سند تک‌برگی یکی از بزرگ‌ترین خدمات الکترونیکی در کشور است، افزود: سند تک‌برگ ضریب امنیت بالا با مختصات جهانی دارد؛ اگر طرح کاداستر به‌طور کامل اجرا شود، بسیاری از دعاوی و مشکلات مردم و پرونده‌های دادگستری کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حوزه املاک و اسناد، مهم‌ترین شاخصه شفافیت و مبارزه با فساد در کشور اجرای طرح کاداستر است و از رسالت‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم ادامه داد: در سال ۹۸، ۲۵۹ هزار و ۲۹۹ فقره انواع سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان ثبت شده که این میزان با افزایش ۳۰ درصدی در سال ۹۹ به ۳۳۷ هزار و ۳۵۹ فقره رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: سال ۹۹، ۹۷۶ سند مالکیت صادره دولتی و۳۷۰ سند صادره موقوفات صادر شده است.

نوشته های مشابه
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.